beantwoord

ov fiets castricum hopeloos; online beschikbaarheid ondeugdelijk, echte beschikbaarheid ook

• 25 juni 2020
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

donderdag 25 juni 2020. Volgens online informatie zijn er 2 fietsen beschikbaar in de stalling zonder personeel. Als ik er binnenkom, staan er 6 te blinken! Helemaal in goede staat. Vervolgens blijkt dat er niet één verhuurd kan worden. Geen uitleg. Dubbele teleurstelling. Honderd meter verderop bij een fietsverhuurbedrijf (tuut-tuut.nl) 2 fietsen gehuurd. Maar dat kan niet de bedoeling zijn.
OV fiets is leden een verklaring schuldig, nu ik zie dat het er een zootje is. Zet dan je beschikbaarheid op 0 (online), als geen van de kant en klare fietsen daar gehuurd kan worden. De online informatie is misleidend, de situatie in de stalling is eveneens een janboel.

icon

Beste antwoord door RebeccaJ 26 juni 2020, 11:13

Ik heb dezelfde ervaring. Stelselmatig te weinig fietsen beschikbaar in Castricum, groot percentage is steeds kapot, en beschikbaarheid van fietsen klopt niet in de app. Ik huur regelmatig op diverse stations ov fietsen, bijna nooit problemen, Castricum bijna altijd problemen. Dit kan zo niet. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/ovfietsen-defect-castricum-65516

Ik heb dezelfde ervaring. Stelselmatig te weinig fietsen beschikbaar in Castricum, groot percentage is steeds kapot, en beschikbaarheid van fietsen klopt niet in de app. Ik huur regelmatig op diverse stations ov fietsen, bijna nooit problemen, Castricum bijna altijd problemen. Dit kan zo niet. 

Goedemorgen Alaskis en welkom bij de NS Community!

Het topic waar Momo naar heeft verwezen geeft in principe al een uitleg waarom het kan gebeuren dat er toch fietsen aanwezig zijn op locatie, maar die niet verhuurd kunnen worden. Dit kan dan gaan om ofwel defecte fietsen, ofwel om fietsen die op een andere locatie gehuurd zijn en ingeleverd bij Castricum. In dat laatste geval moeten de fietsen dan worden terug vervoerd naar het station waar ze ook gehuurd zijn, voordat ze opnieuw verhuurd kunnen worden.

Wat wel vervelend is, is dat de website een onjuist aantal beschikbare fietsen weergeeft ten opzichte van de werkelijkheid. Dat kan ook oorzaken hebben (bijvoorbeeld wanneer de medewerker in de stalling het scanapparaat enige tijd niet verbind met het laadstation), maar deze zouden voorkomen moeten kunnen worden. Ik heb hiervoor in ieder geval een melding gemaakt dat hier aandacht aan wordt besteed.

Reageer