beantwoord

OV-fiets checkout gaat fout: Ik betaal nu voor een OV-fiets die ik niet gebruik

• 15 september 2014
  • 7 reacties
  • 585 Bekeken

Het uitchecken van mijn OV-fiets is vrijdag de 12e niet goed gegaan. Vandaag (maandag) krijg ik het bericht dat ik de OV-fiets nog steeds in mijn bezit heb en het bedrag omhoog gaat. Ik heb een mail gestuurd naar OV-fiets om maar een reactie kan tot 5 dagen duren. Mijn 'Mijn deur tot deur' wachtwoord krijg ik niet goed en de resets komen niet aan, zo kan ik ze ook niet bereiken.
Hoe kan ik nu op een snelle manier dit oplossen en mijn onterecht betaalde kosten terugkrijgen? Ik betaal nu voor een OV-fiets die ik niet gebruik en heb geen enkele manier om dit snel kenbaar te maken en het op te (laten) lossen.

Groeten,
Thijs
icon

Beste antwoord door Ramon NS 16 september 2014, 09:33

Dag Thijs, goed dat je ons forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Wat vervelend dat het uitchecken met je OV-fiets niet goed is gegaan. Goed dat je OV-fiets al een e-mail hebt gestuurd. OV-fiets heeft namelijk een eigen Klantenservice vandaar dat ik geen aanpassingen in dit systeem kan doen. Ik heb intern reeds voor je nagevraagd wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom mij in een privébericht alvast je NAW-gegevens willen zenden? Groet Ramon
Bekijk origineel

7 reacties

Dag Thijs, goed dat je ons forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Wat vervelend dat het uitchecken met je OV-fiets niet goed is gegaan. Goed dat je OV-fiets al een e-mail hebt gestuurd. OV-fiets heeft namelijk een eigen Klantenservice vandaar dat ik geen aanpassingen in dit systeem kan doen. Ik heb intern reeds voor je nagevraagd wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom mij in een privébericht alvast je NAW-gegevens willen zenden? Groet Ramon
Dag Ramon,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een privébericht naar je verzonden met de gegevens.

Groeten,
Thijs
Beste Thijss, Ramon,

Bij mij is momentele hetzelfde aan de hand. Ik heb zojuist info@ov-fiets.nl een 2e mail gestuurd, aangezien nergens een telefoonnummer staat vermeldt.

Hoe nu te handelen?

@ Thijss, hoe is dit afgelopen?

Mvg Eli
Beste Thijss, Ramon,

Bij mij is momentele hetzelfde aan de hand. Ik heb zojuist info@ov-fiets.nl een 2e mail gestuurd, aangezien nergens een telefoonnummer staat vermeldt.

Hoe nu te handelen?

Mvg Eli

Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres? Verder wil ik graag weten op welke datum en huurlocatie je deze OV-fiets hebt gehuurd.
Hallo,
ook het uitchecken is bij mij niet goed gegaan. Op dinsdag huurde ik een fiets bij Amsterdam Centraal station. en op 5 november leverde ik deze weer in bij Amsterdam lelylaan. Hier moet je de fiets in een box zetten. Dit ging al een beetje vreemd want toen ik een box wilde openen om mijn fiets in te leveren stond er al een fiets in. Dus ik deed de box dicht en klikte weer opnieuw op inleveren en nu opende er wel gewoon een box en leverde ik de fiets in. Nu kreeg ik ook een mailtje dat ik mijn ov fiets al meer dan 3 dagen huur en dat ik dan 5 euro per dag moet betalen. Ik belde gelijk naar ns, zij gaven mij een telefoon nummer dat niet werkte. Dus belde ik opnieuw maar ze konden me niet verder helpen. Dus heb ik een mail gestuurd naar ov fiets maar hier staat dat het even kan duren voordat ik reactie krijg omdat ze veel mails krijgen. en nu lees ik alle horror verhalen hier over hoe lang het duurt. Nu ben ik een arme student en kan ik dit bedrag niet betalen en zeker niet 250 euro. Kan iemand mij hier verder helpen?
Beste Thijss, Ramon,

Hoe nu te handelen?

Mvg Eli

Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres? Verder wil ik graag weten op welke datum en huurlocatie je deze OV-fiets hebt gehuurd.

Beste lezer,
Nadat de moderator me vroeg een privebericht te sturen is het uiteindelijk allemaal goed afgelopen. Ik heb geen extra kosten hoeven te maken buiten de dagen dat ik de fiets daadwerkelijk geleend had. Een beetje geduld is het devies. Succes!
Nog een reactie van OV Fiets gehad ?

Reageer