beantwoord

OV fiets Dalfsen?

• 23 januari 2019
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Zijn er op station Dalfsen wel OV fietsen? Ik heb op verschillende momenten op de app de beschikbaarheid bekeken en deze staat steeds op 0.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 23 januari 2019, 14:42

Inmiddels heb ik een reactie gekregen van de beheerder. De kluizen in Dalfsen zijn defect geweest waardoor er een verlaagd aantal fietsen op het station aanwezig was, slechts 2. Die twee zijn nu defect waardoor er geen fietsen aanwezig zijn. Aangezien de kluizen inmiddels weer werken zal het aantal fietsen worden aangevuld zodat je wel weer met de OV-fiets kunt reizen vanaf station Dalfsen.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo MarleenV en welkom bij de NS Community.

Ik zie inderdaad dat er geen fietsen voorradig zijn op dit station. Ik ga er melding van maken bij de collega's. Idealiter zou het station 5 OV-fietsen op voorraad moeten hebben.
Inmiddels heb ik een reactie gekregen van de beheerder. De kluizen in Dalfsen zijn defect geweest waardoor er een verlaagd aantal fietsen op het station aanwezig was, slechts 2. Die twee zijn nu defect waardoor er geen fietsen aanwezig zijn. Aangezien de kluizen inmiddels weer werken zal het aantal fietsen worden aangevuld zodat je wel weer met de OV-fiets kunt reizen vanaf station Dalfsen.
Fijn! Maar deze fietsen zijn morgenochtend 24-1 denk ik nog niet beschikbaar? Dat zou jammer zijn, want dan is het alternatief toch de auto ben ik bang...
Ik heb Jouke nog even gevraagd en helaas gaan hier wel een paar dagen overheen.
Badge +3
Volgens https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/dl001 zijn er max. 4 fietsen beschikbaar, maar als je de beschikbaarheid van de laatste week bekijkt dan is dat nogal grillig. Kan zijn dat mensen fietsen inderdaad defect gemeld hebben.

Volgens die grafiek is de laatste fiets maandagochtend om 7:30 verhuurd, en nog steeds niet terug. Het lijkt er dus op dat iemand die de hele gebruikt voor naar het werk, en hem voor de zekerheid maar heel de week in bezit houdt.

Wel een redelijk dure grap, want na 72 uur huur komt er € 5,- per dag bij. Een (werk)week huren kost je dus € 29,25. Voor dat geld kan je makkelijk een stadsfietsje in de gratis stalling zetten.

Succes in ieder geval!

Reageer