beantwoord

OV-fiets en toeristen

• 23 juli 2019
  • 6 reacties
  • 340 Bekeken

Ik heb de discussie gelezen over de "onmogelijkheid" om OV-fietsen aan toeristen te verhuren, omdat een persoonlijke NS-kaart daaraan gekoppeld moet zijn. Toch heb ik de indruk dat dit systeem niet waterdicht is. Als inwoner van de Amsterdamse binnenstad zie ik dagelijks groepjes toeristen (Frans, Duits, Italiaans, Spaans) slingerend op OV-fietsen voorbij komen. Wij zijn daarover zeer verbaasd, temeer omdat wij zelf vaak mistasten als wij een OV-fiets nodig hebben. Kunt iemand mij uitleggen hoe dit werkt en hoe het eventuele lek gedicht kan worden??
icon

Beste antwoord door bryan 23 juli 2019, 17:46

Je hebt bijvoorbeeld de Utrecht Region Pass waarmee toeristen het hele ov (en ook ov fiets) kunnen gebruiken, waarmee ze gewoon een factuur krijgen. Misschien hetzelfde als een business card zeg maar.

Daarnaast hoeft er van die toeristen maar een aantal expats tussen te zitten die hun familie op bezoek hebben, want met een OV-chipkaart kun je 2 fietsen huren.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Je hebt bijvoorbeeld de Utrecht Region Pass waarmee toeristen het hele ov (en ook ov fiets) kunnen gebruiken, waarmee ze gewoon een factuur krijgen. Misschien hetzelfde als een business card zeg maar.

Daarnaast hoeft er van die toeristen maar een aantal expats tussen te zitten die hun familie op bezoek hebben, want met een OV-chipkaart kun je 2 fietsen huren.
Reputatie 7
Badge +2
In Maastricht werden ook OV fietsen verhuurd aan toeristen zonder OV chipkaart.
Badge +3
Dat lijkt me sterk. Hoe was de betaling geregeld? Of waren het reguliere huurfietsen?
De oude fietsenstalling is wel een stelletje vrijbuiters., of ze OV-fietsen verhuurden zonder chipkaart weet ik niet, tegenwoordig hebben ze wel andere huurfietsen
Reputatie 7
Badge +2
Dat lijkt me sterk. Hoe was de betaling geregeld? Of waren het reguliere huurfietsen?
Er werd contant voor betaakd
Reputatie 4

Ik heb dit in het verleden (2016) ook regelmatig gezien. Zodra de huurfietsen opwaren , werd er een ovfiets verhuurd tegen de prijs van een huurfiets.

Reageer