beantwoord

OV fiets factuur is niet te zien op mijn NS

• 23 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 299 Bekeken

Op mijn ns kan ik wel de data vinden dat ik een fiets gehuurd heb, maar niet de bedragen! En die heb ik juist nodig zodat ik dat kan declareren bij mijn werkgever!
icon

Beste antwoord door Danny NS 23 augustus 2019, 12:08

Hoi Liesel en welkom bij de NS Community!

Hoe lang is de rit geleden? Je ontvangt namelijk maandelijks een factuur van alle ritten. Hier staan de data, locatie’s en bedragen op. Dit kan je vinden in je factuuroverzicht. Zie je de ritten die je zoekt er nog niet tussen? Dan is mijn advies hier nog even op te wachten. Je kan aan de factuurdatum van je vorige factuur zien wanneer je de volgende kan verwachten.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Liesel en welkom bij de NS Community!

Hoe lang is de rit geleden? Je ontvangt namelijk maandelijks een factuur van alle ritten. Hier staan de data, locatie’s en bedragen op. Dit kan je vinden in je factuuroverzicht. Zie je de ritten die je zoekt er nog niet tussen? Dan is mijn advies hier nog even op te wachten. Je kan aan de factuurdatum van je vorige factuur zien wanneer je de volgende kan verwachten.
Van juli staat er niet in! Mei is de laatste!
Van juli staat er niet in! Mei is de laatste!

Als je in Juli geen gebruik hebt gemaakt van de OV-Fiets dan kan dat kloppen. Wat is de factuurdatum precies van Juni?

Er gaat toch maar niets boven de ouderwetse telefoon.. na een zinloze chat op mijnns.nl (‘mijn dienst is nu ten einde, een collega neemt het over’, gevolgd door mijn ‘hallo?’ ‘Halloooo!’) vanavond maar even in mijn banktransacties gekeken en met NS gebeld: 

Facturen voor OV fiets huur blijken onzichtbaar op mijnns.nl.

De ov-fiets huur is wel zichtbaar bij Reishistorie, Deur tot deur, maar dat is ex het huurbedrag en je kunt geen declaratie-overzicht genereren…

De medewerker heeft me de facturen direct gemaild en ik zie dat dit matcht met mijn bankgegevens.

Het is niet duidelijk waarom je die facturen niet ziet op mijnns.nl  anders dan ‘er is sinds 2 dagen een storing’. Dan is er al sinds december een storing. Bovendien is het al maanden gehuttel voordat je de Deur-tot-deur transacties kan zien (‘koppel eerst uw kaart!’ - ‘uw kaart is al gekoppeld’ - grrrr)

Badge +3

Twee dingen.

Dat van die ontbrekende kaart is bekend. Heeft iets met de oude omgeving te maken. Ga even naar Mijn producten en dan weer terug naar Mijn reishistorie (deur tot deur) en het werkt.

Voor wat betreft de incasso zonder facturen (met in de omschrijving iets over ‘een bestelling’) zie dit lange topic.

Kan het niet mooier maken (de NS houden hun poot stijf) maar goed dat ze het alsnog op verzoek na kunnen sturen.

Bij Flex speelt het probleem niet of minder, want daar staan je gehuurde fietsen gewoon op je maandelijkse factuur (bij deur tot deur diensten). Alleen een declaratie daarvan maken moet je zelf doen denk ik.

Dank Robert,

‘Voor wat betreft de incasso zonder facturen (met in de omschrijving iets over ‘een bestelling’) zie dit lange topic.’

Mijn punt is dat de facturen er niet staan. Dat topic gaat over het principe dat het netter zou zijn als NS de facturen zou mailen of in ieder geval een notificatie zou geven van een nieuwe factuur.

Reageer