beantwoord

Ov-fiets gebruik algemeen

• 15 januari 2021
  • 6 reacties
  • 275 Bekeken

Goedemorgen,

Voor een onderzoek naar de verbetering van deelfietsen in Utrecht vanuit de universiteit van Utrecht, ben ik benieuwd naar een aantal statistieken. Dit betreft de soorten gebruikers (toeristen/inwoners) en eigenschappen (zoals leeftijd). Ook ben ik benieuwd in welke mate de fietsen gebruikt worden, is er op dit moment sprake van onderbenut/overbenut. Ik vroeg mij af of deze ergens openbaar te vinden zijn.

Groet, 

Lyenne

icon

Beste antwoord door Denice NS 24 januari 2021, 08:15

Helaas heb ik te horen gekregen dat de betreffende data niet extern gedeeld mag worden :worried:

Bekijk origineel

6 reacties

Hi lyenneutrecht. Welkom bij de Community.

Ik begrijp dat je doelt op de OV-fiets? Zou je ‘eigenschappen’ verder willen toelichten? Ik durf je niet te zeggen of er statistieken beschikbaar zijn en of deze extern gedeeld mogen worden. Dat zal ik na moeten vragen :smile:

Hoi Denice,

Sorry voor de verwarring, ik doel inderdaad op het gebruik van de OV-fiets. Om te kijken op welk vlak in Utrecht eventueel meer ingezet kan worden op de promotie van deelfietsen, waaronder dus de OV-fiets, willen bij meer inzicht krijgen in het huidige gebruik. Met eigenschappen met bedoel ik de leeftijd van de gebruikers, of zij werken of studeren, of zij in Utrecht wonen of daarbuiten. Ook zijn wij benieuwd of er eventueel vraag is naar een uitbreiding van de huidige capaciteit in Utrecht. 

Door hier inzicht in te krijgen, zou de gemeente wat specifieker in kunnen zetten bij de promotie van deelfietsen. 

Hopelijk iets het zo iets duidelijker.

Groet,

Lyenne 

Ik ga je topic onder de aandacht brengen bij een collega van OV-fiets. Zodra ik meer weet laat ik dat hier weten!

Super, alvast erg bedankt!

Ik ga je topic onder de aandacht brengen bij een collega van OV-fiets. Zodra ik meer weet laat ik dat hier weten!

Hoi Denice, is er eventueel ook een ander punt bij NS waar ik hier eventueel informatie over kan inwinnen?

Groet, Lyenne

Helaas heb ik te horen gekregen dat de betreffende data niet extern gedeeld mag worden :worried:

Reageer