beantwoord

OV-fiets geleend, maar foutieve afschrijving

• 17 maart 2019
  • 2 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 1

Ben net schandalig slecht geholpen aan de telefoon. Had een jongeman aan de lijn die gebrekkig Nederlands sprak en totaal niet meedacht of naar me luisterde. Ben niet gauw boos, maar wow... Zo geholpen worden bij NS ben ik nog nooit!
Mijn probleem is niet opgelost. Hoop dat hier mensen zitten die me beter kunnen helpen.

Op 16 februari heeft mijn partner een OV-fiets geleend op station Lelystad, samen met mij. Later op de dag de fiets weer ingeleverd en met de trein weer richting Amsterdam gegaan.
We hebben een paar dagen geleden de factuur binnen gekregen, en daarop staat dat mijn partner de fiets heeft ingeleverd op die dag om 17:00:48. Dat klopt. Net als de OV-fiets die ik had.
Maar er staat ook op de factuur dat hij direct weer een fiets heeft geleend om 17:00:47! Vervolgens dat deze fiets twee dagen later, op 18 februari om 08:09:56 is ingeleverd. Zie bijlage.
Dit laatste klopt van geen kant! Zoals op de reisgegevens te zien is, is dat onmogelijk, want hij was helemaal niet in Lelystad, die dag, maar in Amsterdam! Bij mij is het wel goed gegaan.
Ik denk dat er bij het innemen van de fiets een fout is ontstaan. Toen hij de fietssleutel in het kastje klikte om in te leveren, gaf het systeem keurig aan dat de fiets ingeleverd is.
Dit kostte ons echter wel €7,70! Graag wil ik dit weer terugkrijgen.
Ik kan eventueel alle verdere bewijsstukken aanleveren, alsmede mijn reisgegevens, als dit nodig is.
Ik hoopte eigenlijk op camerabeelden in die stalling, zodat te zien is dat we op het bewuste tijdstip wegliepen zonder fiets.
Bedankt voor eventuele hulp. Ik hoop dat NS deze tweede kans om me goed te helpen, wil aanpakken.
icon

Beste antwoord door Iris NS 17 maart 2019, 17:11

Hoi Sg_sg1,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad aan de telefoon. En daarnaast balen dat er waarschijnlijk iets mis gegaan is bij het huren van de OV-fiets. Ik zou je willen helpen, maar ik wil je adviseren om via Twitter, Facebook of onze chatoptie contact op te nemen met onze klantenservice omdat dit het snelst werkt en je dan meteen eventuele bewijsstukken mee kunt sturen als bijlage. Mijn collega kan je claim dan in behandeling nemen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Het duurde even, maar NS heeft me via de chat-optie prima geholpen. Het bedrag wordt vergoed.
Hoi Sg_sg1,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad aan de telefoon. En daarnaast balen dat er waarschijnlijk iets mis gegaan is bij het huren van de OV-fiets. Ik zou je willen helpen, maar ik wil je adviseren om via Twitter, Facebook of onze chatoptie contact op te nemen met onze klantenservice omdat dit het snelst werkt en je dan meteen eventuele bewijsstukken mee kunt sturen als bijlage. Mijn collega kan je claim dan in behandeling nemen.

Reageer