OV fiets gestolen

Voor alle OV fiets gebruikers, lees vooral goed de voorwaarden! Ik gebruik al vier jaar de OV fiets, zo'n 50 keer per jaar (150-200 euro), is goedkoper en makkelijker dan een eigen fiets en een abonnement op de fietsenstalling dacht ik....
Nu heb ik laatst (stom stom stom) de fiets op het hangslot gezet, fietsslot dichtgeklikt, licht uitgedaan, maarrrrrr sleutel in het slot laten zitten en ja hoor, volgende dag fiets weg. Eigen risico, nieuwwaarde van de fiets, 250 euro, daar gaat mijn winst en voor zoiets ben je niet verzekerd!
Zou het niet handig zijn dat je je voor zoiets bij de NS kunt verzekeren? (of is dit er al).
Ik zal niet de enige zijn die dit overkomt, vandaar de waarschuwing.
Ik heb nu een tweedehands fiets gekocht (100 euro) en een abonnement op de fietsenstalling (75 euro) mocht de fiets weer gestolen worden, denk ik goedkoper uit te zijn!

1 reactie

Reputatie 7
Een verzekering gaat denk ik niet veel toevoegen. Ik kan me namelijk geen verzekering voorstellen die uitkeert bij diefstal - terwijl iets niet op slot staat. Dit is vaak een van de eerste voorwaarden op de polis.

Reageer