beantwoord

OV Fiets gestolen hoe krijg je proces verbaal bij digitale aangifte

• 13 September 2021
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Hallo ik heb een vraag.  De OV fiets van mijn zoon is gestolen. We hebben digitaal aangifte gedaan bij de politie en dit gemeld bij NS (bij info@ov-fiets.nl) .

Nu vraagt de NS klantenservice om een proces verbaal. Maar hoe krijg ik dat. Ik heb een afdruk/pdf van de aangifte. Maar de NS zegt dat ze een “ proces verbaal “ nodig hebben. En de PDF van de aangifte wordt niet als proces verbaal gezien.

Maar als ik inlog bij “ Mijn politie”  zie ik wel de aangifte staan maar geen “ proces verbaal” ? Mijn vraag is, komt zo’n proces verbaal nog? En wat wil de NS precies. Volgens de politie is een ‘ screen print’ van de aangifte voldoende. Maar daar staan nog steeds geen “ proces verbaal op” , alleen een aangifte met de onderzoeks status.

Ik weet nu niet wat ik precies moet aanleveren, en of ik een “ proces verbaal”  krijg gemaild? Of dat inderdaad een screenshot van de aangifte met “ Geen Onderzoek “ of “ Onderzoek afgesloten”  voldoende is.? Ik ben bang dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt (NS zegt: “ ik wil proces verbaal, aangifte is niet voldoende” , en de politie die zegt: alles staat op de aangite die je in “ Mijn politie”  digitaal kunt vinden.

Heeft iemand daar ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Slidestops 14 September 2021, 07:42

Er zijn meerdere proces verbalen (PV).

Een aangifte is dan ook gewoon een: PV van aangifte.

Een kopie daarvan moet meer dan voldoende zijn.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een digitale aangifte (de PDF) zou geldig moeten zijn, daar kan je zelfs een nieuw identiteitsbewijs mee aanvragen!

Door wie van de Klantenservice (bijv. chat) en waarom wordt die niet geaccepteerd? Omdat er geen ‘Proces Verbaal' boven staat?

Dan is het een Proces Digitaal… volhouden! :sweat_smile:

Hallo 020-traveller en welkom bij de NS Community,

Zoals Robert al aangeeft is de PDF die je hebt voldoende om bij ons in te leveren. 

Reputatie 7

Er zijn meerdere proces verbalen (PV).

Een aangifte is dan ook gewoon een: PV van aangifte.

Een kopie daarvan moet meer dan voldoende zijn.

Bedankt allemaal. De politie heeft de aangifte geupdate: er zit nu een PDF bij met de titel “proces verbaal” , dat moet inderdaad voldoende zijn.

Reageer