Er staat al weken een OV fiets t.h.v Singel 2 te Amsterdam met nr. 11909
Bladzijde 1 / 5
Welkom op het NS Serviceforum, Keyers. Leuk dat je je weg hier naartoe hebt gevonden!
Bedankt voor je melding. Ik heb dit intern door kunnen zetten en de fiets zal spoedig opgehaald worden.
Bedankt voor je melding. Ik heb dit intern door kunnen zetten en de fiets zal spoedig opgehaald worden.
Ook ik heb een ov fiets gevonden. Hij staat met een lekke band op de hoek van de Sportlaan en de Maarten Lutherweg in Amstelveen en heeft het nummer 9789.
Dank voor het melden van deze OV-fiets, Bertgort24. Ik zet dit door naar de OV-fiets afdeling, zodat deze fiets daar z.s.m. wordt weggehaald.
Wat gebeurt er eigenlijk als je zo'n fiets huurt maar gewoon ergens op straat pleurt en er niet meer naar om kijkt?
Hi landrsthrn! Dan wordt de fiets na verloop van tijd als gestolen geregistreerd en ontvangt de huurder een rekening van €250.
Maar wat als je band lek raakt en ver van het station bent, zoals in dit geval ?
Dan moet je een stukje lopen, of iemand opbellen om jouw en je fiets op te halen.
Van de website van de OV-fiets:
Alle OV-fietsen zijn uitgerust met anti-lekbanden. De kans dat u een lekke band krijgt, is daarmee aanzienlijk verkleind. Mocht het toch gebeuren, breng de OV-fiets dan terug naar de fietsenstalling waar u deze heeft gehuurd. De band wordt daar gratis geplakt. Als u de band bij een andere fietsenmaker laat plakken, zijn de kosten voor uw eigen rekening.
En als het een fietskluis is, zorg er dan voor dat je bij het inleveren aangeeft dat de band lek is. Dan wordt hij uit de roulatie gehaald en zal hij spoedig vervangen worden door een andere.
Van de website van de OV-fiets:
Alle OV-fietsen zijn uitgerust met anti-lekbanden. De kans dat u een lekke band krijgt, is daarmee aanzienlijk verkleind. Mocht het toch gebeuren, breng de OV-fiets dan terug naar de fietsenstalling waar u deze heeft gehuurd. De band wordt daar gratis geplakt. Als u de band bij een andere fietsenmaker laat plakken, zijn de kosten voor uw eigen rekening.
En als het een fietskluis is, zorg er dan voor dat je bij het inleveren aangeeft dat de band lek is. Dan wordt hij uit de roulatie gehaald en zal hij spoedig vervangen worden door een andere.
[quote=Bertgort24]Ook ik heb een ov fiets gevonden. Hij staat met een lekke band op de hoek van de Sportlaan en de Maarten Lutherweg in Amstelveen en heeft het nummer 9789.[/quote
Een week later (do 22 sept. 2016) is de fiets nog steeds niet opgehaald.]
Een week later (do 22 sept. 2016) is de fiets nog steeds niet opgehaald.]
Dat duurt wel heel lang! Ik ga dit opnieuw doorgeven aan OV-fiets.
In Middelburg staat er ook al bijna een jaar een. De Lange Geere 99, voor de Takko Fashion. Fiets nummer 7504.
Dank voor het melden, NicholasC. Ik heb het doorgezet naar onze OV-fiets afdeling.
Bij station Utrecht Overvecht (nabij kaartautomaat) staat al heel lang OV fiets nummer 16964. Inmiddels lekke achterband en zadel 'weg'....
Ik heb het gelijk doorgespeeld naar OV-Fiets. Bedankt voor het melden Tjebo!
Op het plein bij de Pieter Vlamingstraat / Mauritskade staat al maanden een fiets in het rek. Zadel kapot en band lek. Fiets nr. 24431
Bedankt voor het doorgeven hvanrijsbergen, ik speel het door aan de OV-fietsspecialisten.
Naast het fietsenrek tegenover Anthoniedijk 1 te Utrecht ligt al tijden een gehavende OV-fiets met nummer 29205
Grappig, onlangs iemand die de door haar gehuurde fiets niet meer open kreeg en na een kwartier probereb maar met de bus terug naar het station gegaan is (fiets op haar werk achter gelaten).
De beheerder van de stalling kon daar niets mee en was niet van zins om een oplossing te bieden.
Dan zou ik ook zeggen "hier heb je de sleutel terug", en uit beleefdheid "de fiets kan je op dit adres ophalen". Niet het probleem van de huurder, kom op zeg!
Als ze gewoon klakkeloos de sleutel ingeleverd had (niemand die controleert of de fiets ook daadwerkelijk teruggebracht is...) Maar ja, dan kan een volgende huurder die fiets niet vinden in de stalling.
De beheerder van de stalling kon daar niets mee en was niet van zins om een oplossing te bieden.
Dan zou ik ook zeggen "hier heb je de sleutel terug", en uit beleefdheid "de fiets kan je op dit adres ophalen". Niet het probleem van de huurder, kom op zeg!
Als ze gewoon klakkeloos de sleutel ingeleverd had (niemand die controleert of de fiets ook daadwerkelijk teruggebracht is...) Maar ja, dan kan een volgende huurder die fiets niet vinden in de stalling.
Fiets al enkele weken in Rotterdam Zuid i n de buurt van de Maashaven.
Hellevoetstraat 37
3081 NN Rotterdam
Hellevoetstraat 37
3081 NN Rotterdam
Hallo Daan uit Rotterdam, welkom op het NS Serviceforum.
Bedankt voor de melding! Ik heb het doorgezet naar de afdeling OV-fiets. De fiets wordt doorgaans binnen 5 werkdagen opgehaald. 🙂
Bedankt voor de melding! Ik heb het doorgezet naar de afdeling OV-fiets. De fiets wordt doorgaans binnen 5 werkdagen opgehaald. 🙂
OK. Snelle reactie!
Hallo,
Staan al meerdere weken ov fietsen voor de deur bij Luit 38-66 in Rotterdam Zevenkamp.
De nummers van deze fietsen zijn 25039 nu al 2 weken met een lekke band.En nummer 21374 deze wordt nog wel gebruikt,maar er wordt niet zo zuinig mee omgesprongen,wheelies worden er meegemaakt en lekker flink slippen en hem dan dwars gooien.Misschien kunnen jullie eens kijken of dit klopt en of ze mogelijk gestolen zijn.De fam.naam is verwijderd door moderator ivm privacy. Krijg helaas de foto's er niet bij.
Staan al meerdere weken ov fietsen voor de deur bij Luit 38-66 in Rotterdam Zevenkamp.
De nummers van deze fietsen zijn 25039 nu al 2 weken met een lekke band.En nummer 21374 deze wordt nog wel gebruikt,maar er wordt niet zo zuinig mee omgesprongen,wheelies worden er meegemaakt en lekker flink slippen en hem dan dwars gooien.Misschien kunnen jullie eens kijken of dit klopt en of ze mogelijk gestolen zijn.De fam.naam is verwijderd door moderator ivm privacy. Krijg helaas de foto's er niet bij.
Welkom op ons forum Gerard en wat fijn dat je dit aan ons doorgeeft. Ik heb het onmiddellijk doorgegeven aan de juiste afdeling en we gaan dit zo spoedig mogelijk onderzoeken.
Bedankt voor de snelle reactie.
Geen dank. Ik heb inmiddels begrepen dat de fietsen al als 'gestolen' bij ons in het systeem staan. We gaan dus snel een kijkje nemen.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.