beantwoord

Ov-fiets gevonden

• 4 december 2018
  • 8 reacties
  • 306 Bekeken

Goedendag,

Ik heb een OV-fiets gevonden in de berm tussen Tilburg Reeshof en Tilburg Universiteit.
Hij moet daar al maanden gelegen hebben, het was een hele klus om hem tussen de struiken en deels water, te halen (en nog over 'n hek en over 2 sloten).
Achterband was lek en niet meer te repareren dus heb er 'n nieuwe binnenband ingelegd.
Ik heb al met NS gebeld, die willen hem wel op komen halen maar alleen GRATIS.
Ik heb er nogal wat moeite ingestoken om hem fietsklaar te maken en de binnenband alleen al was €20.
Dus ik hoop via deze weg ervoor te zorgen dat er een vergoeding voor gegeven kan worden wanneer ze hem op komen halen.
Anders kan ik hem net zo goed aan m'n buurjongen uitlenen.
Groetjes,
Chris.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 4 december 2018, 20:58

Hallo Dreamian, welkom op onze Community!

Bedankt voor alle moeite die je hierin hebt gestoken. Doorgaans wordt er bij ons een melding gemaakt van een 'zwerffiets' en halen we deze op. Ik heb nogmaals even contact gezocht met mijn collega's van OV-Fiets, maar moet je helaas ook teleurstellen. We kunnen hierin geen vergoeding bieden.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Dreamian, welkom op onze Community!

Bedankt voor alle moeite die je hierin hebt gestoken. Doorgaans wordt er bij ons een melding gemaakt van een 'zwerffiets' en halen we deze op. Ik heb nogmaals even contact gezocht met mijn collega's van OV-Fiets, maar moet je helaas ook teleurstellen. We kunnen hierin geen vergoeding bieden.
Badge +3
De kosten voor een OV-fiets zijn minimaal, een nieuwe kost waarschijlijk minder dan een oude ophalen en oplappen. Ik zou hem gewoon houden in dit geval (duidelijk een 'weesfiets') want dat mag de huurder ook doen (na voldoen van een boete van € 250,-) :P

Ok jammer dan.
Dan geef ik hem wel aan m'n buurjongen.
Wel 'n triest beleid.
Badge
Alleen blijft de fiets officieel van de OV fiets organisatie, om die reden zou het houden van de fiets toch nare consequenties kunnen hebben bij een fietscontrole van de politie.

Punt is dat niemand gevraagd hebt of je die fiets wilde opknappen, dit is eigen initiatief geweest.
Niemand vraagt ook om vertraging bij de NS.
Badge
Niemand vraagt ook om vertraging bij de NS.
Nee maar voor die extra tijd in de trein vragen we geen geld, u betaald slechts de reis zonder vertraging en krijgt die extra tijd in de trein door de vertraging van ons cadeau. 😉
Hallo Dreamian,
Ik begrijp dat je dit zo ziet, maar wil je wel wijzen op hetgeen wat Jeroen aangeeft. Het is niet toegestaan om een fiets uit te lenen en deze in eigen beheer te houden.

Reageer