ov-fiets gevonden | NS Community
beantwoord

ov-fiets gevonden


Al maanden staat er een ongebruikte ov-fiets in de straat. Fietsnummer 36035

adres: Korte Beestenmarkt hoek Prinsegracht  Den Haag

Kan die worden opgehaald.

 

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 June 2022, 17:35

Bekijk origineel

21 reacties

Deze fiets lijken we niet kwijt te zijn. Weet je zeker dat de fiets niet verplaatst wordt?

De fiets wordt zeker niet verplaatst. Heb hem ook al eens goed neergezet omdat hij enige dagen op het trottoir lag. 
 

Ik heb een melding gemaakt zodat hij opgehaald kan worden. Bedankt voor het signaal, Puick49.

Badge +3

Als jullie hem niet kwijt zijn moet hij toch minder dan 3 weken voor het laast verhuurd zijn?

Anders zou er een brief/e-mail naar de huurder gegaan moeten zijn en dat zal toch ook wel in jullie systeem staan.

Als de laatste keer dat hij verhuuurd is (maar netjes ingeleverd) maanden geleden is dan weet je eigenlijk ook genoeg en is hij waarschijnlijk gestolen uit een stalling. Dat lijkt me bij de meeste ‘weesfietsen’ het geval, want wie gaat er nou wekenlang een fiets huren of ergens achterlaten als dat je 350 euro kost?

De fiets was niet verhuurd toen ik net de melding door had gezet. Ik heb ook het vermoeden dat hij gestolen is en daar is neergezet.

De fiets was niet verhuurd toen ik net de melding door had gezet. Ik heb ook het vermoeden dat hij gestolen is en daar is neergezet.

Gestolen uit een NS-stalling? Kan dat?

De o.v.fiets met fietsnummer 36035 is nog steeds niet opgehaald.
Hij staat nog altijd op de hoek van de Korte Beestenmarkt en de Prinsegracht in Den Haag.

 

Hmm, er staat een melding bij dat de fiets blijkbaar niet opgehaald kan worden gezien de locatie niet bereikbaar zou zijn met een bakwagen. Ik ben niet bekend met de locatie, maar heb je de mogelijkheid om de fiets iets te verplaatsen zodat hij beter bereikbaar zou zijn met groot vervoer?

Dit is toch belachelijk? Laat de mensen van die bakwagen uitstappen en de fiets op gaan halen.

Op de foto's is trouwens een grote bestelbus te zien die vlak voor de fiets langs rijdt. Je kunt er dus prima bij komen. 

 

Zag ik ook inderdaad, dus ik snap de melding zelf ook niet heel goed. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat Puck49 hier geen zin in heeft en dat neem ik hem/haar ook absoluut niet kwalijk.

De plek is makkelijk te bereiken hoor. Er rijdt gewoon verkeer over de Prinsegracht waar de fiets op een hoek staat. Zou niet weten waarheen ik de fiets zou moeten verplaatsen als ik dat al zou kunnen…. :)

Zag ik ook inderdaad, dus ik snap de melding zelf ook niet heel goed. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat Puck49 hier geen zin in heeft en dat neem ik hem/haar ook absoluut niet kwalijk.

Stel dat de fiets wel 150m in het voetgangersgebied zou staan, dan nog is het toch niet aan de melder om de fiets te verplaatsen? Dan moeten de ophalers iets meer moeite doen.

 

Dat is natuurlijk een goed punt, dus ik heb de melding maar gewoon nogmaals doorgezet met de vermelding dat de locatie goed bereikbaar is met een bakwagen (want ook ik zie niet in waarom dat niet zo zou zijn).

Ik waardeer de moeite die wordt genomen door Puck49 om dit aan ons door te geven enorm, dank daarvoor. Ik hoop dat de fiets nu toch wel echt spoedig wordt opgehaald.

Reputatie 7
Badge +3

De locatie ziet er op Streetview gewoon normaal te bereiken uit. De Korte Beestenmarkt is wel wat smal en éénrichtingsverkeer maar daar kan zo'n wagen toch best in als die niet het verkeer op de Prinssengracht wil hinderen als die daar even stilstaat?

Op de Streetview foto van september vorig jaar staat zelfs een OV-fiets op die hoek, misschien wel dezelfde, dan zou die er al best lang staan. 

 

Ik durf werkelijk niet te zeggen wat hier de afweging was, maar ik heb er voor de volledigheid bij gezet dat de locatie prima te bereiken zou moeten zijn.

Het is trouwens, voor wat het waard is, niet de fiets op de streetview foto, Momo. Dat kan ik je in ieder geval wel vertellen. 😉

Badge +3

Haha en zoom je dan in op die fiets, dan krijg je een foto waar 2 mensen lopen… Huh waar is die fiets dan gebleven? (Hint: foto van een maandje eerder) 😅

Reputatie 7
Badge +3

Het is trouwens, voor wat het waard is, niet de fiets op de streetview foto, Momo. Dat kan ik je in ieder geval wel vertellen. 😉

Ach ja, het kan ook gewoon toeval zijn dat er eerder al op dezelfde plek een OV-fiets is neergezet. Ik vond het in ieder geval wel opvallend, zo precies op die hoek.

Overigens staat er in posts dat het gaat om fietsnummer 36035 terwijl op de 2e foto in de openingspost achterop de fiets 76035 staat.

Het is trouwens, voor wat het waard is, niet de fiets op de streetview foto, Momo. Dat kan ik je in ieder geval wel vertellen. 😉

Ach ja, het kan ook gewoon toeval zijn dat er eerder al op dezelfde plek een OV-fiets is neergezet. Ik vond het in ieder geval wel opvallend, zo precies op die hoek.

Overigens staat er in posts dat het gaat om fietsnummer 36035 terwijl op de 2e foto in de openingspost achterop de fiets 76035 staat.

Scherp opgemerkt Momo. Het fietsnummer is inderdaad 76035!!

 

 

 

De locatie ziet er op Streetview gewoon normaal te bereiken uit. De Korte Beestenmarkt is wel wat smal en éénrichtingsverkeer maar daar kan zo'n wagen toch best in als die niet het verkeer op de Prinssengracht wil hinderen als die daar even stilstaat?

Op de Streetview foto van september vorig jaar staat zelfs een OV-fiets op die hoek, misschien wel dezelfde, dan zou die er al best lang staan. 

 

De fiets op de streetview foto is niet dezelfde omdat nr.736

Het is trouwens, voor wat het waard is, niet de fiets op de streetview foto, Momo. Dat kan ik je in ieder geval wel vertellen. 😉

Ach ja, het kan ook gewoon toeval zijn dat er eerder al op dezelfde plek een OV-fiets is neergezet. Ik vond het in ieder geval wel opvallend, zo precies op die hoek.

Overigens staat er in posts dat het gaat om fietsnummer 36035 terwijl op de 2e foto in de openingspost achterop de fiets 76035 staat.

Scherp opgemerkt Momo. Het fietsnummer is inderdaad 76035!!

 

 

 

76035 staat inderdaad precies op die hoek. De fiets op de streetviewfoto staat met ketting vast aan de paal, fiets 76035 niet.

Reputatie 7
Badge +3

76035 staat inderdaad precies op die hoek. De fiets op de streetviewfoto staat met ketting vast aan de paal, fiets 76035 niet.

Dat is weer scherp opgemerkt van jou. Het zou ook wel erg toevallig zijn geweest. 

Ik zag net dat fiets 76035 er niet meer staat. Ik neem aan dat hij is opgehaald.

Dank voor de moeite! 👏👏👏

Reageer