beantwoord

OV fiets gevonden

  • 27 September 2022
  • 158 reacties
  • 3784 Bekeken

Hoi, er staat al even een OV fiets in de gemeenschappelijke binnen stalling van mijn gebouw in Utrecht. Het gaat om de fiets met het nummer 46563. Ik vermoed dat deze gestolen/kwijt is. Als dit het geval is kan ik de locatie hiervan doorsturen.

Gezien de hoeveelheid van dit soort posts op dit forum en omdat het voor de NS ook fijn is om gestolen fietsen terug te krijgen. Lijkt het mij een goed idee als er hiervoor een standaard meld formulier wordt gemaakt. Op die manier worden waarschijnlijk mee fietsen terug gevonden en is dit minder moeite om te melden.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 September 2022, 21:40

Bekijk origineel

158 reacties

Op Pettelaarpark naast nr 120 net voor de bushalte bij het Movenpick hotel in Den Bosch.  Onder een boom staat een OV fiets met nr. 11545.  

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Ewald de Bever,

Bedankt voor het melden! Deze fiets was vermist, maar zal nu snel opgehaald worden.

Op https://goo.gl/maps/sksmVLUd6updtx848 in Maastricht ligt al een paar weken (ongeveer) fiets #14213. Heb er helaas geen foto van kunnen maken. Ik liep er zojuist weer langs (helaas zonder telefoon), en hij lag er nog steeds (omgewaaid).

Reputatie 6
Badge +2

Hi Marfs! Op dit moment wordt deze fiets nog verhuurd. Ik heb de melding er al wel bij gezet. Mocht de huurder de fiets kwijt zijn, hebben we de locatie er in ieder geval bij staan. Bedankt voor het melden!

Badge +3

Hi Marfs! Op dit moment wordt deze fiets nog verhuurd. Ik heb de melding er al wel bij gezet. Mocht de huurder de fiets kwijt zijn, hebben we de locatie er in ieder geval bij staan. Bedankt voor het melden!

Maastricht heeft fietsen met ‘nieuwe’ sloten, wat geeft het systeem aan voor fiets B14213 ?

Dat is precies de fiets waar Lorena haar antwoord op baseert.

Bedankt voor je bericht Lorena. Inmiddels 2 weken verder en dezelfde fiets staat er nog steeds, wist niet dat je zo lang kan huren… Zal wel een flinke huursom worden ;) 
Heb er nu wel iig een foto's van kunnen maken, met qr code erbij. Mocht ie inmiddels verloren. gestolen zijn gemeld. Iig bedankt voor het oppakken van deze melding. 

 

Het is ook niet de bedoeling dat een fiets zo lang gehuurd wordt. De bedoelde maximale huur is drie dagen. Daarna wordt er per elke extra 24 uur een € 5 toeslag gerekend bovenop het standaard huurtarief. Vervolgens krijgt de huurder tot 3 weken de tijd om de fiets alsnog in te leveren. Daarna wordt de fiets gemarkeerd als gestolen en zal er € 350 aan vervangingskosten in rekening worden gebracht bij de huurder.

Inmiddels is de betreffende fiets dan ook als vermist gemarkeerd. Ik zie echter ook dat er al een ophaalopdracht klaarstaat, waarschijnlijk door de eerdere melding van Lorena. Wel alsnog bedankt voor het nogmaals doorgeven! :)

Deze staat al een tijdje op de Bernhardkazerne!

Bedankt voor de melding, deze fiets is inderdaad vermist. Kun je aangeven ter hoogte van welk adres hij staat? Plaats, straat en huisnummer zou fijn zijn.

Bovengenoemde fiets staat op de Bernhard kazerne. Barchman Wuytierslaan 198 te Amersfoort. 

Melden bij de portier. De fiets staat links van het museum.

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb het gelijk doorgezet.

Hallo,

Deze fiets is achtergelaten op het hondenuitlaatveldje ter hoogte van Zandakker 23 in Babberich. Fietsnr is 80825. Kan die opgehaald worden of moet ik het elders melden?

groet, Moon

 

Reputatie 6

Hey Moon26. Welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat het hier nog gaat om een recente verhuring. We halen geen fietsen op waar niks aan de hand lijkt te zijn, de fiets kan namelijk gewoon nog gebruikt worden. Wel bedankt voor het melden! 

Deze 70030 staat op GPS coördinaten: 52.16373611029769, 4.7161831402443815 Succes!

 

Voor deze fiets was al een melding gemaakt. In ieder geval fijn dat je de moeite neemt om het door te geven!

Deze 70030 staat nog steeds, beter gezegd, lag zo verlaten op de grond

. Ik heb de fiets vastgebonden aan de pal. Kreeg ik een leuke verhaal van personeel ter plekke (zie foto voor de naam van de winkel): staat al enkele manden. TIP: zet statiegeld op de fiets, zodat eerlijke vinders de gevonden fiets moeite waard vinden od die zelf terugbrengen naar een NS uitgifte punt. Voor €100.- per stuk krijgt u de zoekgerakte fiets in NO_TIME terug. Deze fiets is al beschadigt (kromme velgen?) door te lang onbeheerd hem laten staan. 

Reputatie 6

Mag ik vragen op welk tijdstip je dit gezien hebt A_d_d_i? Als ik nu kijk bij deze fiets zie ik namelijk dat deze weer als beschikbaar gemeld is! Als dat niet het geval is dan is er namelijk iets fout gegaan.

Badge +3

. Ik heb de fiets vastgebonden aan de pal. 

Met een stukje touw van de winkel omdat hij omgegooid was en en er zo ‘verlaten’ uit zag? 🙄

Hoi @Daniël NS, het was vrijdag. Door de harde wind(vlagen) lag de fiets op de grond. @Robert B Zie foto van vanochtend 10:20. De fiets nog steeds vastgebonden aan de fiets beugel (je had gelijk over de PAL, ervaringsdeskundige?). Geen centimeter verplaatst sinds vrijdag. Vertelt boekdelen over Action. NS_ov-fiets? TIP: kijk hoeveel fietsen zijn "teruggevonden” en door wie! 1x kan het foutje zijn,

5x niet meer. Hoff_mens: vertrouwen is goed controle is beter. SUCCES.

Reputatie 6

Hier is dan inderdaad wat fout gegaan. Ik heb nogmaals een melding doorgezet!

Badge +3

Haha… 

 

Reputatie 1

Er staat al ruim een week een OV-fiets bij mij in de buurt, fietsnummer 74758. Het gaat om de Lindengracht Amsterdam, fiets staat op het middenstuk tegen een boom tegenover nummer 217/219.

Deze fiets wordt sinds 13 februari gehuurd. De max. dat hij gehuurd kan worden is 3 weken. Dan zouden we actie kunnen ondernemen. Bedankt voor het melden!

Hi @Daniël NS 

 

Bij ons Veluwe Hotel de Beyaerd is 2 a 3 maanden geleden ook een OV fiets blijven staan.
Fietsnummer: 16687.
Adres: Harderwijkerweg 497, 8077 RJ Hulshorst

Hij staat bij ons binnen, het heeft een elektronisch slot maar we hebben de pasnummer niet.

Reageer