beantwoord

ov fiets huren lukt niet

  • 6 June 2023
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo hallo, ik wil een ov-fiets huren en hiervoor moet ik een abonnement nemen, maar elke keer als ik wil betalen zegt hij dat ik al een open bestelling heb staan van dat product. Ik kan verder nergens dit product vinden en hierdoor kan ik dus niet een ov-fiets huren. Hoe los ik dit op, want ik snap er dus helemaal niks meer van!

icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 June 2023, 19:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je flex? Dan heb je al een ovfiets abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je flex? Dan heb je al een ovfiets abonnement.

Zoals al vaker aangegeven, als je Flex hebt krijg je daar een melding van wanneer je wilt betalen. Een open bestelling is meestal omdat je een eerdere bestelling hebt afgebroken en die moet eerst weg zijn. Dat zou 's nachts moeten verdwijnen zodat je de volgende dag wel kan bestellen. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +1

Heb je flex? Dan heb je al een ovfiets abonnement.

Zoals al vaker aangegeven, als je Flex hebt krijg je daar een melding van wanneer je wilt betalen. Een open bestelling is meestal omdat je een eerdere bestelling hebt afgebroken en die moet eerst weg zijn. Dat zou 's nachts moeten verdwijnen zodat je de volgende dag wel kan bestellen. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met de klantenservice. 

Zijn de laatste tijd ook op twitter wel veel van dit soort berichten en dan vooral over het afsluiten van een OV fietsabonnement in combinatie met een openstaand ander product. Zou NS toch eens moeten induiken.

Reputatie 7
Badge +1

Oplossing is dus dat er gegevens ontbreken in je profiel. Dus gegevens aanvullen en dan lukt het wel.

Zie

 

 

Reputatie 7
Badge +3

De oplossing om je onbrekende gegevens aan te vullen is voor wanneer je een loop terecht komt van moeten inloggen als je ingelogd bent in je MijnNS account. De melding dat er nog een open bestelling is, is weer iets anders. Je kan bijna gaan kwartetten met foutmeldingen bij NS.😁

Reputatie 7
Badge +1

De oplossing om je onbrekende gegevens aan te vullen is voor wanneer je een loop terecht komt van moeten inloggen als je ingelogd bent in je MijnNS account. De melding dat er nog een open bestelling is, is weer iets anders. Je kan bijna gaan kwartetten met foutmeldingen bij NS.😁

 

Pffffffffffffffffff. Het vervelende is dat de foutmeldingen nooit duidelijk zijn. Daar krijg je dus ook weer een hoop opmerkingen over. L:ogisch dat het zo druk is bij webcare.

Reputatie 7
Badge +3

Pffffffffffffffffff. Het vervelende is dat de foutmeldingen nooit duidelijk zijn. Daar krijg je dus ook weer een hoop opmerkingen over. L:ogisch dat het zo druk is bij webcare.

Sommige meldingen zijn wel duidelijk. Bv die van OV-fiets willen afsluiten als je NS Flex hebt, die is echt overduidelijk. Krijg je een andere melding, kun je dus dat iemand Flex heeft al afstrepen. Het is een beetje “haal door wat niet van toepassing is” en wat overblijft is de reden. Maar dan moet je wel eerst weten wat alle mogelijke foutmeldingen kunnen zijn. Bij OV-fiets ken ik zo 3, dus wordt het “wie/welke van de 3". 

Hallo Wouter2004 en welkom bij de NS Community,

 

Is het inmiddels al gelukt. Je kan anders het beste contact opnemen met onze klantenservice om te achterhalen wat er precies fout gaat.

Reageer