beantwoord

OV Fiets huren op Rotterdam Alexander

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hoi! Op station Rotterdam Alexander staan +- 30 boxen voor OV Fietsen, aardig wat. Nu is hiervan ongeveer 1/4 van in gebruik (de rest heeft ook geen lampjes). De boxen die wel in gebruik zijn, zijn altijd al voor 9 uur leeg. Zou er gekeken kunnen worden om de andere boxen ook te gaan gebruiken en te vullen? Zo kunnen meer mensen gebruik maken van de OV fiets 🙂
icon

Beste antwoord door Jouke NS 28 augustus 2018, 09:00

Ik heb inmiddels bericht gekregen van de manager. Er zijn inderdaad niet voldoende fietsen aanwezig, er zouden ongeveer 9 fietsen aanwezig moeten zijn. Op korte termijn wordt het aantal fietsen weer aangevuld en de kans dat je daadwerkelijk een fiets kunt huren dus weer verhoogd.

De andere kluizen die er staan zijn niet voor OV-fiets maar voor het stallen van een eigen fiets. Meer dan 9 OV-fietsen plaatsen is helaas dus niet mogelijk.

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo Ddijk en welkom bij de NS community.

Ik zie inderdaad een afwijking tussen het aantal fietsen wat hier kan staan en het daadwerkelijke beschikbare aantal. Ik ga contact opnemen met de manager van het station om te kijken of er iets aan gedaan kan worden en op welke termijn. Ik kom er, met andere woorden, op terug.
Heel fijn, bedankt voor je snelle reactie Jouke! Ik hoop binnenkort op meer fietsen 🙂
Ik heb inmiddels bericht gekregen van de manager. Er zijn inderdaad niet voldoende fietsen aanwezig, er zouden ongeveer 9 fietsen aanwezig moeten zijn. Op korte termijn wordt het aantal fietsen weer aangevuld en de kans dat je daadwerkelijk een fiets kunt huren dus weer verhoogd.

De andere kluizen die er staan zijn niet voor OV-fiets maar voor het stallen van een eigen fiets. Meer dan 9 OV-fietsen plaatsen is helaas dus niet mogelijk.
Jouke NS schreef:

Bedankt voor het uitzoeken, ik ga het weer proberen! 😃
Deze fietsen zijn nooit beschikbaar, want alle lampjes staan altijd op rood als ik er kom (en dat is rond 10u). Kunnen er meer OV fietsen bijkomen op Alexander? Ondanks de metro zal ik (en ik vermoed ook vele anderen) daar dan vaak gebruik van gaan maken.
Hallo annemiekharder, welkom op onze Community!

Ik zie dat je hier ook een nieuw topic over hebt aangemaakt. Zal ik deze verwijderen, zodat we het hier verder op kunnen pakken? Dan voorkomen we dubbele antwoorden en blijft alles mooi overzichtelijk.
Prima wat mij betreft!
Goed, dan ga ik even contact opnemen met Jouke en gaan we even kijken wat we hier aan kunnen doen. Je hoort van mij zodra ik meer weet!
Ja het zou mooi zijn als hier wat aan kan worden gedaan, want alle lampjes van die fietsboxen staan structureel op rood als ik er langskom en dat is sinds nov 2018 2 a 4 keer per week. Een nieuwe carroussel of OV fietsenstalling wellicht gecombineerd met de beveiligse fietsenstalling die er is bij Alexander zou een mooie oplossing zijn.
Ik ga mijn best voor je doen.
Ik heb een bericht van mijn collega ontvangen.

Mijn collega heeft een onderhoudsronde in laten plannen, om even alles te checken. Als het goed zijn er deze week extra fietsen geplaatst, maar deze zijn ook weer verhuurd. Dus alles moet weer even goed op zijn plek staan. Mocht je echt een wens hebben tot een andere verhuurmogelijkheid of een uitbreiding dan raad ik je aan een verzoek in te dienen bij de gemeente. Zij kunnen deze uitbreiding of aanpassing dan bij ons indienen en dan kunnen wij kijken naar de mogelijkheden.

Reageer