beantwoord

OV fiets huren tijdens staking

• 22 mei 2019
  • 15 reacties
  • 1068 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik ben 27 en 28 mei in Utrecht en wil de 27e een OV fiets huren die ik de 28e weer terugbreng. Kan dat gewoon of staken de mensen van de fietsenstalling ook?
icon

Beste antwoord door marco.grootjans 23 mei 2019, 20:17

@RSJ

Hallo, de stallingsbeheerders werken indirect voor ns via een aanbesteding.

De medewerkers mogen hierdoor staken maar ik denk dat bijna geen enkele stalling personeel heeft wat staakt (gezien het verleden). Dus ik ga er vanuit dat je goed zit maar u kunt het beste de fietsenstalling even bellen (contactgegevens vaak via ns.nl of Google)
Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3
Dat lijkt me geen enkel probleem. Het zal erg rustig zijn.
Reputatie 2
Dat lijkt me geen enkel probleem. Het zal erg rustig zijn.

Dag IMark,

Het kan rustig worden, kan ook tegenovergestelde worden.

Maar met de busstakingen werden de ov-fietsen veel meer gebruikt.
Dit omdat het een goed alternatieve reismiddel is.

Dat zeggende, maakt het in deze situatie waarschijnlijk niet veel uit omdat het een dag voor de staking de fiets wordt opgehaald.
Badge +3
Waarom zou het druk worden bij de fietsenstallingen om OV-fietsen te huren? Hoe komen de huurders bij de fietsenstallingen op de stations wanneer de bussen en de treinen niet rijden?
Hoi allen, bedankt voor jullie reacties! Het ging me niet zozeer of om het druk of rustig was maar of de stalling ook bemand wordt door NS personeel dat staakt, of dat het geen NS personeel is en dat het dus gewoon open is. Ik zou namelijk best een probleem hebben als ik de fiets niet terug kan brengen... Hopelijk weet iemand dat, bedankt! 🙂
Badge +3
Op stations met bemenste stallingen (geen zelfservice) zal eigenlijk toch echt wel personeel aanwezig moeten zijn, want ook niet-reizigers kunnen daar hun (eigen) fiets stallen.

Maar goed, ik ga mijn fiets dus niet de 27e stallen om er achter te komen dat ik hem pas de 29e weer op mag komen halen!

NS (webcare) weet het ook nog niet allemaal... Wat zal er wél rijden? (Thalys maakt de grootste kans), maar ik mag hopen dat alleen het rijdend personeel staakt, anders is het hek van de dam. Een ietsiepietsie toezicht en service op de stations lijkt me wel raadzaam. Stalling dan maar een dag dicht gooien past daar niet in.
Reputatie 2
@RSJ

Hallo, de stallingsbeheerders werken indirect voor ns via een aanbesteding.

De medewerkers mogen hierdoor staken maar ik denk dat bijna geen enkele stalling personeel heeft wat staakt (gezien het verleden). Dus ik ga er vanuit dat je goed zit maar u kunt het beste de fietsenstalling even bellen (contactgegevens vaak via ns.nl of Google)
Badge +3
u kunt het beste de fietsenstalling even bellen (contactgegevens vaak via ns.nl of Google)
Op de website staan (helaas) al een tijdlang de telefoonnummers van de stallingen niet meer.. 😥 en de nummers die je via zoekmachines krijgt zijn vaak buiten gebruik...

Daar wordt overigens wél aan gewerkt, een fatsoenlijk overzicht van stallingen en mogelijkheden (bakfiets, scooters), prijzen, openingstijden etc.

Toch @Thom 😃
Bedankt voor jullie antwoorden! Misschien gok ik er dan maar op dat de stalling gewoon open is dinsdag en dat ik 'm kan terugbrengen.... Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Reputatie 2
@RSJ Succes en anders staat klantenservice voor u paraat om mee te denken! 😉
Badge +3
De stakingsoproep is uitgegaan naar alle leden van de vakorganisaties die werken bij NS en het stad- en streekvervoer.

De oproep is niet gericht aan vakbondsleden (als die er al zouden zijn onder de stallingsbeheerders) die indirect voor NS werken. Het lijkt me daarom uiterst onwaarschijnlijk dat stallingbeheerders zullen staken.
Reputatie 2
@iMark
Nu ben ik heel benieuwd hoe je hij deze conclusies komt! 🙂 Ik stuur wel ff privebericht
Reputatie 6
Badge +1
wil je zeker zijn dan zou je een ovfiets ook bij een van de niet-NS stallingen die rondom het station zitten kunnen ophalen en brengen. Stalling Laag Catharijne Bijvoorbeeld. Of de stalling bij de voormalige Knoopkazerne (weetniet of dat een NS stalling is) tussen de Rabobank en Beatrixgebouw in
Het was mogelijk om een ovfiets gehaald bij Jaarbeurspleinstalling zonder extra kosten terug te brengen naar die grote nieuwe stalling en andersom. Vraag wel even van te voren of dat nog zo is. Dit was alleen bij die stallingen zo, breng je hem terug naar een andere stalling in Utrecht dan betaal je wel €10 extra.
Ik heb op de fb chat gevraagd of het morgen mogelijk is met de staking een ov fiets te huren en ze zeggen dat dat mogelijk is
Reputatie 1
Op stations met bemenste stallingen (geen zelfservice) zal eigenlijk toch echt wel personeel aanwezig moeten zijn, want ook niet-reizigers kunnen daar hun (eigen) fiets stallen.
In een paar steden had men aangepaste tijden vanwege de staking, aangezien men minder reizigers met fiets verwachtten. Voor een volgende staking is het dus zoals @RSJ heeft gedaan geen slecht idee vantevoren te informeren bij een bemande fietsenstalling.
Badge +3
Dan zou het fijn wanneer NS eindelijk met de lijst van (bemenste) fietsenstallingen op de proppen komt en in die lijst ook de telefoonnummers van de fietsenstallingen vermeldt.

Reageer