beantwoord

OV fiets huren vanuit België - Misleidende info

• 15 juni 2017
  • 5 reacties
  • 280 Bekeken

Beste mede-forum-gangers,

Ik las hier op het forum dat het mogelijk is om als Belg OV fietsen te huren. Dus heb ik meteen 3 persoonlijke OV-chipkaarten aangekocht. Via de site kan het fietsabbonement niet afgesloten worden, ik kan namelijk enkel 'Nederland' aanduiden.
Ik neem contact op met de klantendienst van de NS. Daar vertellen ze mij dat ze het fietsabbonement telefonisch kunnen afsluiten (zoals ik ook hier gelezen heb), maar dat ik wel eerst accounts moet aanmaken op de website NS.nl voor de reeds aangekochte OV-chipkaarten.

Ik maak dus 3 verschillende accounts voor 3 verschillende OV-chipkaarten en bel 2 dagen later terug naar de klantendienst.
Ik krijg nu te horen dat ik dit als Belg het fietsabbo niet kan afsluiten, omdat ik niet met iDeal kan betalen. Er staat nochtans bij elk gelijkaardig topic op dit forum dat een internationaal bankrekeningnummer (Dit is toch hetzelfde als een IBAN nummer dacht ik?) volstaat. Die heb ik, toch vertellen ze mij dat het niet mogelijk is dit af te sluiten zonder iDeal.

Ik heb natuurlijk wel al de 3 OV-chipkaarten die nu 3 waardeloze stukjes plastiek zijn van 7,5 euro elk....

Zijn ze fout bij de klantendienst of ben ik verkeerd geïnformeerd alvorens de kaarten aan te kopen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg
Pieter
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 juni 2017, 20:24

Hallo Pietam en welkom op het NS Serviceforum.

Heel begrijpelijk dat je hiervan baalt. Ik heb net geschakeld met mijn OV-Fiets collega's. Die hoorde ik haast fronsen door de telefoon heen, want het is absoluut mogelijk. Als jij een IBAN-rekeningnummer hebt vanuit België (BE**** etc.) is het abonnement telefonischgewoon bestelbaar. De desbetreffende collega heeft hier een fout gemaakt. Wat je eventueel zou kunnen doen is nogmaals bellen, of ons contacteren via Social Media (hier werken de collega's die ik net heb gebeld, die weten ervan als je noemt dat je op het forum was). Dit kan via Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo Pietam en welkom op het NS Serviceforum.

Heel begrijpelijk dat je hiervan baalt. Ik heb net geschakeld met mijn OV-Fiets collega's. Die hoorde ik haast fronsen door de telefoon heen, want het is absoluut mogelijk. Als jij een IBAN-rekeningnummer hebt vanuit België (BE**** etc.) is het abonnement telefonischgewoon bestelbaar. De desbetreffende collega heeft hier een fout gemaakt. Wat je eventueel zou kunnen doen is nogmaals bellen, of ons contacteren via Social Media (hier werken de collega's die ik net heb gebeld, die weten ervan als je noemt dat je op het forum was). Dit kan via Twitter of Facebook.
Badge +3
Gedeeltelijk waar Thomas, maar bij de iDeal betaling gaat het denk ik mis omdat TS zijn (Belgische) bank niet kan selecteren. Misschien zou het met banken zoals ING nog wel lukken.
Reputatie 7
Dat zou geen probleem moeten zijn Robert, wij kunnen bij onze klantenservice ook een abonnement bestellen, telefonisch, voor een belgisch rekeningnummer.
Net opnieuw gebeld. De dame aan de andere kant kon mij niet helpen met mijn Belgisch bankrekeningnummer. Verwijzend naar het forum vertelde ze me dat ze me wel geloofd, maar dat 'het forum uiteraard door iedereen kan gebruikt worden'.

Binnen 7 dagen zitten wij in Amsterdam en ik betwijfel of het zelf nog in orde kan komen voor die datum.
Heel erg bedankt heren!
Via facebook is het dan toch zeer vlot in orde gekomen. Nu hoop ik alleen dat het nog doorgaat op tijd.

Reageer