Afgelopen vrijdag heb ik op station Den Bosch een Ov fiets gehuurd. Dit is een ander systeem dan normaal. Op de fiets zelf moet je namelijk je ov kaart scannen en de knop op de fiets indrukken. Door middel van een piepje wordt je door de fiets geïnformeerd dat de fiets op slot staat, van het slot af gaat, je de ov-fiets hebt ingecheckt of juist uit checkt.
bij het terug brengen van de fiets dacht ik, door het piepje en het lampje dat ging branden, dat de huur stopte en ik mijn ov fiets correct had teruggebracht. Hoe dit moest had een medewerker me de vorige keer overigens uitgelegd dus ik dacht dat dit dezelfde situatie was.
Nu krijg ik echter een mail dat ik de ov fiets al 3 dagen huur en ik nu per dag een toeslag moet betalen. Dit terwijl ik mijn fiets netjes heb terug gebracht en met zorg een poging gedaan heb om de fiets uit te checken.
Hoe had ik dit kunnen voorkomen? En hoe los ik dit op? Gezien ik de fiets eigenlijk maar 1 middagje gehuurd heb…Kan ik dit bedrag terug krijgen? En kan ik de huur van de fiets op afstand stoppen??
ik hoop dat ik op de goede service van NS kan vertrouwen en ook dit opgelost kan worden.