OV fiets in Essaouira

• 9 juni 2019
  • 13 reacties
  • 497 Bekeken

Als jullie nog een OV fiets missen, dan staat hij in de medina (winkelcentrum) in Essaouira, Marokko. Daar zagen wij hem staan in mei toen wij daar op vakantie waren. Nadat we de foto hadden gemaakt, werd de fiets direct weggehaald, dus wellicht had de nieuwe eigenaar een slecht geweten...
.

13 reacties

Reputatie 7
Er zijn een aantal jaar geleden een aantal afgeschreven ov-fietsen aan landen in Afrika geschonken, mogelijk is dit er ook een 🙂
Hij zag er erg nieuw uit, zeker in vergelijking met de fiets er achter. Wij moesten er wel om lachen, maar als hij een gift van de NS was, dan maak ik in gedachten excuus aan de eigenaar....☺
Reputatie 7
Badge +2
Ik vind hem er juist niet echt nieuw uitzien, roestplekken op het gele gedeelte.
Zijn de afgeschreven fietsen op enige wijze gemerkt als afgeschreven?
Reputatie 7
Badge +4
Tja. U had het nummer even kunnen fotograferen. Wie weet gaat hij gewoon mee terug naar Gouda. 😉
Kan ook vuil zijn ipv roest, zo goed heb ik niet gekeken
Nou, ik ga er van uit dat de NS nu zelf even langsgaat in Essaouira😏
Reputatie 1
Ik heb dit vaker voorbij zien komen, volgens mij afgeschreven fietsen.

Er worden bv ook oudere ambulances verkocht aan Marokko enzo.
Welkom bij de NS Community, Simong, en bedankt voor de melding!

Ik vermoed echter, zoals anderen al hebben aangegeven, dat dit inderdaad gaat om een afgeschreven OV-fiets. Het is sowieso een ouder model, gezien de nieuwere modellen een geïntegreerde lamp hebben en deze geheel geen lichten heeft. 🙂
Stijn, duidelijk. Het was alleen zo'n hilarisch moment dat we met een groep er tegenover in een cafe zaten en de fiets zagen staan, en na de foto de man de fiets meteen ging weghalen.....☺
Reputatie 2
Nou, ik ga er van uit dat de NS nu zelf even langsgaat in Essaouira😏
Haha, ik denk dat menig ns-personeelslid geen problemen zou hebben om naar Marokko te gaan om de fiets op te halen. :pp
Reputatie 2
Tja. U had het nummer even kunnen fotograferen. Wie weet gaat hij gewoon mee terug naar Gouda. ;-)

Deze fiets ga je niet terug vinden in het systeem. Deze fiets is voor het buitenland afgemonteerd.
dit kan je zien aan de remgreep die dient voor het voorwiel.

Zo waren er een aantal fietsen in omloop in Engeland voor een groot evenement (olympische spelen dacht ik?) en sinds het daar verplicht is om 2 remmen te hebben.

Als je goed oplet zie je nog wel een gedeelte van die generatie ov-fietsen in de roulatie. De voorwiel heeft naafrem maar is niet aangesloten. Dit zijn fietsen die naar het buitenland zijn geweest en weer terug zijn gekomen en omgebouwd.

Leuk weetje he?
Marco, leuk weetje inderdaad, en je hebt een goed oog voor detail moet ik zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad grappig, dank.

Reageer