OV fiets in Hoofddorp nauwelijks beschikbaar

• 29 augustus 2016
  • 51 reacties
  • 2039 Bekeken

Vanuit het project Hoofddorp Centraal staat een fietsverbinding naar het Centrum hoog op de prioriteiten lijst. Echter ik ben nu enige maanden steeksproef gewijs aan controleren hoeveel OV fietsen beschikbaar zijn in de 4 verscholen fietskluizen. (Deze zijn niet aan de buitenkant herkenbaar als OV fietskluizen). Het maximale aantal wat ik gevonden heb is 2. Voor het overgrote deel van de avond en dag staat dit aantal op nul (volgens jullie OVfiets check in de NS app).
Graag uw aandacht om dit aantal beschikbare kluizen en fietsen te verhogen zodat ook in Hoofddorp er ruim gebruik gemaakt kan worden van het OV fiets concept.
Als u tevens de herkenbaarheid en vindbaarheid kunt verhogen (en e.v. ook aan de Noordzijde van het station kunt plaatsen) wordt uw produkt aantrekkelijker voor de vele bezoekers van ons centrum en bedrijfsterreinen.

51 reacties

Beste fietshan,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb je feedback over het aantal OV-fietsen en kluizen doorgezet naar onze OV-fiets afdeling, zij kijken of er mogelijkheden zijn voor uitbreiding. De plek zal niet wijzigen, maar deze moet natuurlijk wel duidelijk worden gecommuniceerd. Deze plek wordt niet duidelijk gecommuniceerd op het station?
Nee, helaas staat e.e.a niet duidelijk aangegeven. Alleen door het model van de fietskluizen weet je dat het om OV-fietsen gaat.
Zie ook de eerdere meldingen in dit form over de OV-fietskluizen in Hoofddorp station.
Ik ga het doorgeven!
Het is een zooitje nu bij Hoofddorp, elke dag maar twee fietsen beschikbaar in de vroege ochtend. OV-fiets naast de kluis geparkeerd. Volle kluizen die opengaan als je een fiets wil terugbrengen. Kan iemand daar naar kijken?
Hoi centjes, ik vind het jammer om dit te lezen. Per jaar worden er 1000 extra OV-fietsen gemaakt en deze OV-fietsen worden op stations door heel Nederland verdeeld. Hopelijk helpt dit voor de beschikbaarheid van de OV-fietsen op station Hoofddorp! Wat gebeurt er precies bij die kluizen? Ik zie het nog niet helemaal voor me.
Hoi centjes, ik vind het jammer om dit te lezen. Per jaar worden er 1000 extra OV-fietsen gemaakt en deze OV-fietsen worden op stations door heel Nederland verdeeld. Hopelijk helpt dit voor de beschikbaarheid van de OV-fietsen op station Hoofddorp! Wat gebeurt er precies bij die kluizen? Ik zie het nog niet helemaal voor me.

Waarschijnlijk werkt de detectie niet helemaal goed in de kluizen. De laatste tijd ging bij het terugbrengen van een fiets, vaak een kluis open die al bezet was. Waarschijnlijk had iemand daar genoeg van en de fiets die er al in zit gewoon in de fietsrekken naast de kluis geparkeerd.
Bedankt voor de aanvullende info, nu zie ik het voor me. Ik heb contact gehad met de verantwoordelijke collega van NS-fiets. Zij heeft een melding gemaakt zodat een monteur binnenkort een kijkje kan gaan nemen op jouw station. Hopelijk kan hij dit zsm oplossen. Ik krijg hier geen terugkoppeling over dus ik hoop dat je de verandering vanzelf zult zien. Bedankt voor het aangeven, hier zullen andere OV-fietsgebruikers vast ook blij mee zijn 🙂
Bedankt voor de aanvullende info, nu zie ik het voor me. Ik heb contact gehad met de verantwoordelijke collega van NS-fiets. Zij heeft een melding gemaakt zodat een monteur binnenkort een kijkje kan gaan nemen op jouw station. Hopelijk kan hij dit zsm oplossen. Ik krijg hier geen terugkoppeling over dus ik hoop dat je de verandering vanzelf zult zien. Bedankt voor het aangeven, hier zullen andere OV-fietsgebruikers vast ook blij mee zijn :)

Helemaal top, bedankt voor de snelle reactie 🙂
Vandaag ook dat een (groene) kluis die niet open wil gaan. Je hoort wel een klik, maar de kluis wil niet open. Gelukkig na een paar keer proberen de enige overige beschikbare fiets kunnen pakken.
Graag veel meer OV fietsen bij station Hoofddorp! Bijzonder dat er maar zo weinig fietsen beschikbaar zijn voor een station in de buurt van zo veel kantoren, bedrijven en scholen. Gemiste kans NS!
We kijken per locatie of het 'nodig' is om OV-fietsen toe te voegen. Er moet ook ruimte voor zijn. Ik kan geen toezegging doen, maar heb de 'klacht' doorgezet naar onze afdeling OV-Fiets.
Vandaag om 7:10 geen enkele fiets beschikbaar. Twee rode kluizen en twee kluizen die helemaal geen lichtje meer hadden.
Er zal voor Hoofddorp worden gekeken op uitbreiding op korte termijn mogelijk is. Toezeggingen kan ik echt nog niet doen, maar de reacties die hierover zijn binnengekomen zijn doorgezet naar OV-Fiets. Voor nu kan ik enkel excuses aanbieden en hopelijk verbetert de situatie voor jullie aldaar spoedig.
Ik kom elke dag op station Hoofddorp, nooit de OV fietskluis gezien....
Waarom situeren jullie die niet in de fietsenstalling?
Die staat door het klantonvriendelijke concept grotendeels leeg...
Kun je toelichten wat het klantonvriendelijke concept is?
Dat de fietsenstalling onbemand is, en de poortjes regelmatig dienst weigeren.
Maar aan de voorgaande berichten te lezen is dat ook het geval bij de OV fiets ...
Zonder abonnement maakt niemand gebruik van de stalling, te veel gedoe bij het betalen, en onbekend dat dat ook kan.
Vreemd dat NS fiets daar geen onderzoek naar doet, maar er zijn al zoveel klachten.
Zo heeft ieder station zijn eigen regels en systemen.
Ik zal de feedback met de locatiemanager bespreken. Hopelijk kan ik snel een terugkoppeling verzorgen.
Een monteur heeft de hele stalling nagekeken en deze werkt momenteel helemaal naar behoren.
Net als op vele andere stations kun je ook voor Hoofddorp een abonnement afsluiten voor de zelf-service stalling. Het aanvragen van een abonnement werkt net zo als op al die andere stations en we zien dan ook geen reden om hier voor Hoofddorp extra aandacht aan te schenken. Wat betreft het tekort aan OV-fietsen; we gaan serieus kijken of uitbreiding mogelijk is.
Dan heeft de monteur zijn werk niet goed gedaan. Vandaag voor de tweede keer deze week helemaal geen fiets beschikbaar om 7:10. Dat er geen fietsen beschikbaar zijn, kan gewoon pech zijn, maar ik zie totaal geen verandering. Een OV-fiets die naast de kluizen staat geparkeerd. Twee kluizen waarvan de lichten totaal niet branden. Ik kan niet geloven dat er een monteur langs is geweest. Ik vind het maar raar dat een bedrijf als de NS zoveel tijd nodig heeft om een monteur langs te sturen en die bovendien de problemen niet eens heeft verholpen. Heel erg teleurgesteld!

Een monteur heeft de hele stalling nagekeken en deze werkt momenteel helemaal naar behoren.
Net als op vele andere stations kun je ook voor Hoofddorp een abonnement afsluiten voor de zelf-service stalling. Het aanvragen van een abonnement werkt net zo als op al die andere stations en we zien dan ook geen reden om hier voor Hoofddorp extra aandacht aan te schenken. Wat betreft het tekort aan OV-fietsen; we gaan serieus kijken of uitbreiding mogelijk is.
Ik heb me ongeveer een jaar geleden rot gezocht naar de OV-fietsen op Hoofddorp, maar kon ze niet vinden. Is daar intussen al iets aan veranderd/verbeterd?
En uit de berichtgeving op dit forum begrijp ik dat ik er maar beter van uit kan gaan dat er om 9 uur geen fiets meer beschikbaar is? Waardeloos. Zo'n druk station met zoveel bedrijven op fietsafstand...
Ik moet er binnenkort weer zijn, maar zal maar rekenen op een busrit, of met de auto gaan.
Laat dit een oproep zijn, ook namens de ongetwijfeld vele teleurgestelde reizigers: graag meer fietsen, en ter plekke goed aangegeven! Bij voorbaat dank.
bij voorbaat dank.
Kunnen we een update krijgen van de stand van zaken? Bij voorbaat dank!
Ik ga Klaas-Jan vragen dit te doen, Centjes. Excuses!
Ik ga Klaas-Jan vragen dit te doen, Centjes. Excuses!

Dit begint een beetje te irriteren. Een update geven kost toch niet zoveel tijd?
Wij moderators zijn niet iedere dag actief op het forum, dus het kan soms even duren voordat je een reactie ontvangt. Ik zie Klaas Jan morgen weer dus ga hem dan vragen of hij even een update kan geven. Bedankt voor je geduld.
Wij moderators zijn niet iedere dag actief op het forum, dus het kan soms even duren voordat je een reactie ontvangt. Ik zie Klaas Jan morgen weer dus ga hem dan vragen of hij even een update kan geven. Bedankt voor je geduld.

Ik zie dat Klaas-Jan de laatste paar dagen gewoon actief op het forum is, dus dat kan de reden niet zijn. Als er geen update is, kan het ook gewoon gezegd worden, dan weten we waar we aan toe zijn. Ik neem aan dat de NS niet alleen Klaas-Jan in dienst heeft?!

Reageer