beantwoord

OV fiets ingeleverd, maar krijg emails dat dit niet het geval is.

  • 6 December 2023
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Afgelopen zaterdag, december 2,OV fiets geleend in Purmerend iets voor 10.00, deze savonds weer in de stalling gezet. Gister, maandag 5 dec, ontving ik email dat ik fiets nog heb. 

icon

Beste antwoord door Daniel 6 December 2023, 07:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Dan heb je de fiets niet juist ingeleverd. Purmerend heeft kluizen dacht ik, daar kan de fiets soms niet goed gedecteerd worden als je 'm er niet goed genoeg in duwt.

Neem contact op met de klantenservice via telefoon of social media en leg de situatie uit. De huur kan dan achteraf alsnog op de juiste tijd afgesloten worden. Er wordt dan wel gecheckt of de fiets er daadwerkelijk staat.

Voor het vervolg kan je OV-fiets ritinformatie in de NS app activeren. Dan krijg je bij inleveren van de fiets (en bij het huren) een pushmelding waardoor je zeker weet dat het gelukt is.

Daniel’s informatie over de OV-fiets ritinformatie activeren in de NS app was nieuw voor mij.
Leek mij handig, maar ik kwam er achter dat die functie alleen geactiveerd kan worden op het moment dat je een OV-fiets aan het huren bent (éénmalig).

Je moet het nummer van de OV-fiets die je op dat moment huurt invullen voor activatie, zodat de er een juiste kaarthouder koppeling plaatsvindt.
 

Reputatie 6

bedankt! ik kende het ook niet en kon ook al niks vinden! Gezien het vele gedoe met huren toch wel iets om eens een keer in te stellen. 

Reageer