beantwoord

ov fiets ingeleverd maar niet volgens ns

• 28 september 2020
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

afgelopen vrijdag een ov fiets gehuurd op station driebergen zeist. 's middag gewoon ingeleverd en nu op maandag krijg ik bericht dat de ov fiets langer dan drie dagen in mijn bezit is en als ik hem niet inlever er een toeslag wordt berekend van 5 euro per dag. probeer contact met ns te krijgen maar lukt niet.

icon

Beste antwoord door Pingpong 28 september 2020, 10:47

Hi HGBos,

Welkom op dit forum.

Wat vraagjes: Heb je de sleutel ingeleverd bij een medewerker? of is deze gedropt in een sleutelbox?

Op dit forum zijn wel een aantal horrorverhalen over volgens NS niet ingeleverde OV fietsen. Probleem is dat jij de fiets hebt ingeleverd en dat je het niet kan aantonen. NS gaat jouw op een gegeven moment belasten voor de vervanging en dat betekent een factuur van € 250,00. Zie o.a. dit topic

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/ov-fiets-kwijt-nadat-een-medewerker-op-den-haag-cs-fietsenstalling-de-fiets-heeft-aangenomen-65542

Mijn advies is om zo mogelijk op korte termijn naar Driebergen-Zeist te gaan en proberen daar de fiets op te sporen.

Bekijk origineel

2 reacties

Hi HGBos,

Welkom op dit forum.

Wat vraagjes: Heb je de sleutel ingeleverd bij een medewerker? of is deze gedropt in een sleutelbox?

Op dit forum zijn wel een aantal horrorverhalen over volgens NS niet ingeleverde OV fietsen. Probleem is dat jij de fiets hebt ingeleverd en dat je het niet kan aantonen. NS gaat jouw op een gegeven moment belasten voor de vervanging en dat betekent een factuur van € 250,00. Zie o.a. dit topic

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/ov-fiets-kwijt-nadat-een-medewerker-op-den-haag-cs-fietsenstalling-de-fiets-heeft-aangenomen-65542

Mijn advies is om zo mogelijk op korte termijn naar Driebergen-Zeist te gaan en proberen daar de fiets op te sporen.

Daarnaast is het raadzaam om contact te zoeken met de Klantenservice om de verhuur te laten afsluiten per het moment van inleveren. Er zal tevens een aantekening worden geplaatst bij de fiets met waar deze staat. Naar aanleiding daarvan wordt het onderzoek gestart.

Reageer