OV-fiets ingeleverd, maar niet volgens NS/OV-fiets

Toon eerste bericht

40 reacties

Ook ik heb een probleem met een ingeleverde ov-fiets die blijkbaar niet als ingeleverd geregistreerd staat, en het ontbreken van mogelijkheden tot communicatie hierover met OV-fiets.

In het kort:
- Bij de self-service een sleutel afgehaald die niet werkte op de poorten: sleutel bleek bij een niet-selfservice OV-fiets te horen
- op advies van stallingshouder de fiets uit de andere stalling gehaald
- 's avonds (zelfde dag) fiets ingeleverd volgens instructie stallingshouder: sleutel in sleutelkastje gedeponeerd. De fiets zou de volgende morgen geregistreerd worden als ingeleverd.
- 3 dagen erna waarschuwing ontvangen per email van ov-fiets dat de fiets niet ingeleverd zou zijn, hierop direct gereageerd en bovenstaand verhaal uitgelegd. Geen reactie van OV-fiets ontvangen
- een paar dagen later weer een waarschuwingsmail dat de fiets nog steeds niet is ingeleverd en dat binnenkort 250 euro van mijn rekening zal worden geschreven, wederom direct op gereageerd per email, weer geen reactie. Ook nog ns-service gebeld maar die konden niets voor mij betekenen.

Wat nu te doen?? Heel vervelend dat er geen contact is te maken met OV-fiets. Ik wil graag over een paar dagen weer een OV-fiets huren maar zie dit wel graag opgelost voor die tijd. Graag contact!
Hoi Sanne_ns, goed dat je dit met ons deelt. Allereerst de vraag: hoe heb je eerder contact proberen op te nemen met OV-Fiets? OV-Fiets is namelijk wel degelijk bereikbaar, bijvoorbeeld via info@ov-fiets.nl. Ik kan je helaas niet helpen bij deze vragen, dus het meest verstandige blijft om hen een e-mail te sturen. Deze afdeling zal dan zo snel mogelijk reageren. Hopelijk kun je binnenkort dan gewoon weer gebruikmaken van de OV-Fiets.
Dag Stephan NS,
Ik heb meerdere keren gemaild naar info@ov-fiets.nl, geen enkele reactie terug, dit is erg frustrerend. Zijn er andere mogelijkheden om met hen in contact te treden?
Hoi Sanne_ns, goed dat je dit met ons deelt. Allereerst de vraag: hoe heb je eerder contact proberen op te nemen met OV-Fiets? OV-Fiets is namelijk wel degelijk bereikbaar, bijvoorbeeld via info@ov-fiets.nl. Ik kan je helaas niet helpen bij deze vragen, dus het meest verstandige blijft om hen een e-mail te sturen. Deze afdeling zal dan zo snel mogelijk reageren. Hopelijk kun je binnenkort dan gewoon weer gebruikmaken van de OV-Fiets.

Waarom kan jij TS niet helpen en worden andere mensen wel geholpen doordat jouw collega's intern contact opnamen met OV Fiets ?

Waarom adviseer jij een email te sturen terwijl OV Fiets al 3 maanden niet reageert op emails binnen de gestelde termijn maar pas na ettelijke weken ?
Hoe lang heb je ongeveer gewacht op een reactie? En heb je al eens geprobeerd de e-mail van een ander e-mailadres te sturen? Ik snap dat dit vervelend is, maar normaal gesproken wordt e-mails wel zo snel mogelijk opgepakt. Zoals de informatie in de link weergeeft, kun je ook een brief sturen of via je Mijn Deur-Tot-Deur account een contactformulier invullen. Als je nog geen account hebt, kun je hier een Mijn Deur-Tot-Deur account aanmaken.
Dag Stephan NS,
Ik heb meerdere keren gemaild naar info@ov-fiets.nl, geen enkele reactie terug, dit is erg frustrerend. Zijn er andere mogelijkheden om met hen in contact te treden?

Zie de andere topics over OV Fiets waar meer behulpzamere moderators contact opnamen met OV Fiets intern.

Blijkbaar is OV Fiets het ook zat dat NS Moderators contact met hun opnemen waardoor ze aan het werk moesten gaan.
Hoe lang heb je ongeveer gewacht op een reactie? En heb je al eens geprobeerd de e-mail van een ander e-mailadres te sturen? Ik snap dat dit vervelend is, maar normaal gesproken wordt e-mails wel zo snel mogelijk opgepakt. Zoals de informatie in de link weergeeft, kun je ook een brief sturen of via je Mijn Deur-Tot-Deur account een contactformulier invullen. Als je nog geen account hebt, kun je hier een Mijn Deur-Tot-Deur account aanmaken.

Nogmaals waarom vraag je naar de bekende weg ? Een zoektocht hier levert al meer dan 30 topics op over OV Fiets alleen de laatste 3 maanden.

OV Fiets reageert nooit op emails binnen een redelijke termijn en incassseert vrolijk bedragen van mensen ondertussen. Dat is niet vervelend, dat is asociaal. En je collega's helpen mensen wel, blijkbaar mag dat niet meer van OV Fiets.

https://forum.ns.nl/search.php?q=ov+fiets
@ macca728: Wij hanteren niet een dergelijke negatieve insteek. Het is geen probleem om kritisch te zijn, maar wij willen iedereen wel degelijk zo goed mogelijk van dienst zijn.
@ macca728: Wij hanteren niet een dergelijke negatieve insteek. Het is geen probleem om kritisch te zijn, maar wij willen iedereen wel degelijk zo goed mogelijk van dienst zijn.

Ik heb nu een week gewacht op een reactie, ook via MijnDeurTotDeur geprobeerd contact te zoeken. Ik krijg wel ontvangstbevestigingen dus mijn emails zijn wel ontvangen. Een ander emailadres of briefpost lijkt mij daarom weinig toevoegen. Zoals macca728 al aangeeft, zou het inderdaad wel fijn zijn als er iemand zich er persoonlijk mee bezig zou houden om het proces te versnellen. Mijn mogelijkheden zijn wel zo'n beetje uitgeput.
Waar ben ik negatief dan ?

Maar uit jouw bericht begrijp ik ook dat OV Fiets bepaalde emailadressen blokkeert ?
Vanwege het advies de email met een ander emailadres te proberen ? (Echt nog nooit gehoord, wel origineel)

Welke emailadressen zijn dat ?
Badge

Ik heb nu een week gewacht op een reactie, ook via MijnDeurTotDeur geprobeerd contact te zoeken. Ik krijg wel ontvangstbevestigingen dus mijn emails zijn wel ontvangen. Een ander emailadres of briefpost lijkt mij daarom weinig toevoegen. Zoals macca728 al aangeeft, zou het inderdaad wel fijn zijn als er iemand zich er persoonlijk mee bezig zou houden om het proces te versnellen. Mijn mogelijkheden zijn wel zo'n beetje uitgeput.

Normaliter ontvang je binnen 5 werkdagen bericht op je email. Mocht dit niet het geval zijn, stuur mij via een privébericht je NAW-gegevens en je emailadres. Dan zet ik je vraag uit.
Je stuur mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

@Macca728, mijn collega Stephan probeert haar ook verder te helpen. Maar voordat wij om gegevens vragen, moeten wij eerst vragen of zij al contact heeft gezocht met OV- fiets. Zo ja, hoe lang wacht 'klant' al op een reactie?
Prima op mij komt het over als het ontkennen van het probleem (misschien is bagataliseren hier beter). Jij gebruikt het woord normaliter ook al, terwijl de laatste 3 maanden OV Fiets normaliter juist niet reageert op e-mails binnen 5 werkdagen.

Maar waarom het advies de e-mail met een ander e-mailadres (van de klant) proberen te sturen ? Naar die reden ben ik wel benieuwd, ik heb dit namelijk nog nooit gehoord als advies.

Wat een schandalige reactie is dit!

In #26 wordt duidelijk aangegeven dat er al per e-mail contact is gezocht en dat daar nog niet op was gereageerd voordat OV-fiets begon te dreigen met boetes. Het is volstrekt helder dat dit het zoveelste slachtoffer is van de falende administratie bij OV-fiets en het is ronduit schandalig dat hier namens NS met zoveel woorden wordt geschreven dat het wel aan de reiziger zal liggen dat OV-fiets niet reageert. Stel liever eindelijk eens orde op zaken bij OV-fiets, NS, in plaats van de klant de schuld te geven!

Maar voordat wij om gegevens vragen, moeten wij eerst vragen of zij al contact heeft gezocht met OV- fiets. Zo ja, hoe lang wacht 'klant' al op een reactie?

Dat hoeven jullie natuurlijk niet te vragen als dat al in het bericht wordt aangegeven...
NS moderators vallen OV Fiets blijkbaar te veel lastig met lastige vragen over "klant" ,vandaar deze reacties wellicht.
Inmiddels is mijn probleem met ov-fiets opgelost. Dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen! Ik hoop wel dat de bereikbaarheid van ov-fiets in geval van problemen zal verbeteren.

Reageer