beantwoord

OV fiets inleveren Amsterdam centraal

  • 18 January 2022
  • 5 reacties
  • 2403 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi!

 

Ik heb 's ochtends één fiets geleend aan de IJZIJDE en 's avonds ingeleverd bij de OOST zijde. Moet ik daarvoor dan ook extra betalen..? Dat realiseerde ik mij pas na afloop. 

 

Groet, 

icon

Beste antwoord door Thom 18 January 2022, 22:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, het kost u helaas een tientje. U krijgt het te zien op uw maandrekening. U moet de fiets inleveren waar u die heeft gehuurd. Zo niet, dan gebeurt dit. Elders inleveren, ook binnen Amsterdam, mag niet.  Wel sneu voor u, het zal geen opzet zijn, maar OV-fiets brengt deze kosten in rekening vanwege het extra werk dat het geeft.

 

 

Badge +3

Voor sommige locaties maakt het niet uit waar je de fiets inlevert (Eindhoven Centraal bijvoorbeeld, noordzijde ‘s avonds en in het weekend gesloten) maar de kosten zie je vanzelf terug op je factuur.

Geloof dat het voor Utrecht (rond Centraal, natuurlijk niet Overvecht of Lunetten of andere stations) ook niet uitmaakte, of was dat een test?

Het zou fijn zijn als de NS daar een overzicht van zou hebben/publiceren. Hou ook je mails in de gaten, want fietsen die (keurig) op een andere locatie ingeleverd worden schijnen volgens de NS soms ineens 'onvindbaar’ te zijn, met alle gevolgen.

Je zou (eventueel morgenochtend, want de afdeling fiets is ‘s avonds niet bereikbaar) nog even kunnen bellen of chatten met NS, om de huur voor je af te sluiten per vandaag omdat de fiets ingeleverd is.

Er zijn in het verleden inderdaad proeven geweest, maar deze zijn allemaal afgelopen. Er bestaat dus geen uitzondering meer voor het terugbrengen van de OV-fiets zonder extra kosten.

Reputatie 7
Badge

Het schaadt vervolgens ook niet om dit duidelijk bij de ingang weer te geven als zich meerder locaties in onmiddellijke nabijheid bevinden. Dat is een kwestie van communicatie, waar NS blijvend moeite mee heeft. Op die manier is het voor klanten duidelijk.

(Wellicht wordt dit duidelijk aangegeven op de locatie, maar ik vermoed van niet...)

Ik zal je suggestie doorgeven, Raymond123.

Reageer