beantwoord

OV fiets inleveren extra kosten

• 19 december 2018
  • 9 reacties
  • 741 Bekeken

Goedemorgen,

Laatst had ik op de noordzijde in eindhoven twee OV fietsen geleend en de volgende dag ingeleverd op de zuidzijde omdat de noordzijde gesloten was. Omdat dit een andere locatie betreft (aldus de NS) betaal ik 2 keer 10 euro 'boete'. Dit vind ik erg vreemd en ik vraag mij af of ik dit bedrag terug kan krijgen.
icon

Beste antwoord door MoDe 5 januari 2019, 19:48

Bij inleveren op een andere locatie betaal je altijd toeslag, dit staat op de website. Net als openingstijden op de website staan aangegeven. Bij sommige stallingen kunnen na sluitingstijd nog OV-fietsen ingeleverd worden door bijvoorbeeld fiets op een aangewezen plek te stallen en sleutels in brievenbus te doen. De fiets wordt dan bij openingstijd van de betreffende stalling uitgescand. Handig om na te vragen tot hoe laat de fietsen ingeleverd kunnen worden als dat bij de stalling zelf niet duidelijk vermeld is.
Bekijk origineel

9 reacties

Goedemorgen Laurenw. Welkom op de Community. Ik heb dit even nagevraagd en we vinden het erg vervelend dat dit is gebeurd. We willen dit graag voor je uitzoeken. Zou je de datum en tijd waarop het is gebeurd en het fietsnummer kunnen geven? Dan zorg ik dat mijn collega's ernaar gaan kijken.
We zien graag nog de gegevens die Sivan heeft gevraagd tegemoet, Laurens2 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Bij inleveren op een andere locatie betaal je altijd toeslag, dit staat op de website. Net als openingstijden op de website staan aangegeven. Bij sommige stallingen kunnen na sluitingstijd nog OV-fietsen ingeleverd worden door bijvoorbeeld fiets op een aangewezen plek te stallen en sleutels in brievenbus te doen. De fiets wordt dan bij openingstijd van de betreffende stalling uitgescand. Handig om na te vragen tot hoe laat de fietsen ingeleverd kunnen worden als dat bij de stalling zelf niet duidelijk vermeld is.
Wanneer de huurlocatie in eenzelfde locatiegroep valt, brengt het systeem geen 10 euro aan toeslag in rekening. Dat was hier het geval maar door een storing is er iets misgegaan. Daarop hoop ik alsnog de gegevens van Laurens te ontvangen.
Badge +3
Hoe kan een klant achterhalen met welke huurlocaties een huurlocatie een locatiegroep vormt?
Hoe kan een klant achterhalen met welke huurlocaties een huurlocatie een locatiegroep vormt?
Goede vraag. Helaas kun je dat als reiziger niet.

Hoe kan een klant achterhalen met welke huurlocaties een huurlocatie een locatiegroep vormt?Goede vraag. Helaas kun je dat als reiziger niet.

Is dat niet een beetje raar? Aangezien het wel van belang is voor de prijs die je betaald.
Wat kan de NS doen zodat een klant dit wel kan raadplegen?
Ik ga dit als wens doorgeven zodat het in de toekomst wellicht wel mogelijk wordt om in te zien, marv87 :)
Reputatie 6
Badge +1
Gewoon vragen als je je OV-fiets gaat huren bij welke stalling je deze zonder extra kosten ook terug kan brengen.

vrijwel alle stallingen rekenen €10 extra als je ern fiets terugbrengt die je daar niet hebt gehaald. Er zijn een paar uitzonderingen. Bij Jaarbeursplein en Stationsplein (megastalling) in Utrecht kun je zonder extra kosten bij de ene stalling je OV-fiets huren en bij de andere terugbrengen.

Reageer