beantwoord

OV-fiets inleveren in fietskluis

• 29 november 2019
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

Ik heb 16 november voor het eerst bij een onbemande fietskluis een OV-fiets gehuurd, en deze een paar uur later weer teruggebracht.

Na een paar dagen ontving ik een e-mail dat de fiets nog niet was uitgecheckt. Naar aanleiding hiervan heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice, en heb uitgelegd hoe ik de fiets heb teruggebracht. Zij vertelden mij dat ik de fiets juist had ingeleverd, en er waarschijnlijk een storing was.

Vandaag ontving ik weer een e-mail, waarin staat dat de fiets verdwenen is, en ik hiervoor moet betalen. Naar aanleiding hiervan heb ik weer telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, die mij vertelde dat ik na het terugplaatsen van de fiets en sluiten van de kluis nogmaals mijn OV-chip had moeten scannen om uit te checken.

Nu zie ik zojuist op de website (https://www.ns.nl/klantenservice/ov-fiets/huren-bij-een-ov-fietskluis.html) dat ik alleen moet controlen of het scherm zegt dat de deur goed vergrendeld is. Omdat het er nogal donker is, heb ik alleen gecontroleerd of ik de fietskluis nog kon openmaken. Deze leek niet meer open te kunnen.

Mijn vragen zijn dus:

• Wat is de juiste manier om mijn fiets uit te checken bij een OV-fietskluis?
  • Wat kan er gebeurd zijn waardoor mijn fiets niet is uitgecheckt na het sluiten van de fietskluis?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 november 2019, 18:56

Hallo Bruce en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat dit verkeerd is gegaan. Via onze site kan je achterhalen wat je exact dient te doen:

OV-fiets terugbrengen

Bij het terugbrengen van een OV-fiets steekt u de OV-chipkaart in de metalen sleuf van het blauwe bedieningspaneel. U wordt gevraagd of de fiets nog in goede staat is. Is dat niet het geval, dan kunt u aangeven wat er aan de hand is. De OV-fiets wordt niet verhuurd tot het mankement is verholpen. Hierna verschijnt het nummer van de kluis die u kunt openen. Zet de OV-fiets terug in de kluis, sluit de deur zorgvuldig en wacht tot de melding op het scherm verschijnt dat de deur vergrendeld is.

Ik ben bang dat de kluis toch open stond nadat je deze had ingeleverd. Hierdoor kan de fiets zijn gejat.

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Bruce en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat dit verkeerd is gegaan. Via onze site kan je achterhalen wat je exact dient te doen:

OV-fiets terugbrengen

Bij het terugbrengen van een OV-fiets steekt u de OV-chipkaart in de metalen sleuf van het blauwe bedieningspaneel. U wordt gevraagd of de fiets nog in goede staat is. Is dat niet het geval, dan kunt u aangeven wat er aan de hand is. De OV-fiets wordt niet verhuurd tot het mankement is verholpen. Hierna verschijnt het nummer van de kluis die u kunt openen. Zet de OV-fiets terug in de kluis, sluit de deur zorgvuldig en wacht tot de melding op het scherm verschijnt dat de deur vergrendeld is.

Ik ben bang dat de kluis toch open stond nadat je deze had ingeleverd. Hierdoor kan de fiets zijn gejat.

Reageer