ov fiets kluiscomputer defect

• 15 maart 2015
  • 2 reacties
  • 465 Bekeken

Sinds donderdag 12 maart 2015 is het niet mogelijk mijn huurfiets op station Elst terug te brengen. De computer van de onbemande locatie is stuk. Ik stal mijn fiets daarom in de omheinde fietsenparkeerplaats. Op vrijdag 13 maart was dat nog steeds zo en stuurde ik een email naar info@ov-fiets.nl met de mededeling dat fiets terugbrengen op de verhuurlocatie niet mogelijk was:

===========================================
date: Fri, Mar 13, 2015 at 10:06 AM
subject: Re: NS Factuur 9017336675 11.03.2015

Goededag,

In Elst kon ik gisteravond mijn huurfiets niet terugbrengen. Het display op de kluis werkte niet en alle indicatielampjes op de kluizen waren uit. Ik heb de fiets in een van de de fietsenrekken moeten zetten. Vanochtend vrijdag 13 maart waren de kluizennog steeds defect. Wsl een gevolg van de werkzaamheden ter plekke. Er is sprake van niet kunnen terugbrengen buiten mijn macht dus ik verwacht dat er geen kosten in rekening worden gebracht wegens het "niet tijdigterugbrengen" van een fiets of het langer dan 3 dagen niet terugbrengen van de fiets.

Met vriendelijke groet,

Marc Bakker

Op zondag ontvang ik de volgende email van Willem van Olst, Operationeel Manager Klantenservice

date: Sun, Mar 15, 2015 at 10:08 AM
subject: Na 3 dagen betaalt u een toeslag bij OV-fiets

Beste heer Bakker,

Graag geef ik aan u door dat u uw OV-fiets nu meer dan 3 dagen in gebruik heeft. Dat betekent dat u vanaf nu een toeslag van € 5 betaalt per 24 uur. Die komt bovenop de dagelijkse ritprijs.

We raden u aan om uw OV-fiets één dezer dagen terug te brengen. Zo beperkt u onnodige kosten.

Met vriendelijke groeten,

Willem van Olst

Operationeel Manager Klantenservice

Aangezien de OV fiets organisatie geen aanspreekpunt heeft voor haar klanten en slechts communiceert via niet-beantwoordbare email antwoord ik Willem op dit forum:

Beste heer van Olst,
Naar aanleiding van uw email van zondagochtend j.l "Na 3 dagen betaalt u een toeslag bij OV-fiets" wijs ik u erop dat ik u op vrijdag j.l heb gemeld dat de onbemande fietsverhuurlocatie te Elst niet werkt. Terugbrengen van gehuurde fietsen is niet mogelijk. Ik ga er daarom van uit dat uw email en mijn bericht elkaar gekruist hebben en beschouw uw email als niet verzonden.
Ik vertrouw erop dat u geen extra kosten in rekening brengt. Mocht u onverhoopt toch extra kosten in rekening brengen dan zie ik mij genoodzaakt het afgeschreven bedrag te storneren.

Met vriendelijke groeten,

Marc Bakker

2 reacties

Badge
He Marc, welkom op het NS serviceforum. Ik vermoed ook dat beide e-mails elkaar gekruist hebben. Ik kan je vraag doorzetten. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je e-mailadres. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.
Hi Leny, dank voor je reactie! Ik heb net even gekeken op ov-fiets.nl en zag dat de fiets weer als ingechekt staat. De fietskluisdisplay gaf vanochtend aan "opstarten...even geduld aub". Dus alles zal goed komen 🙂

Reageer