beantwoord

OV-fiets kosten per 24 uur hoog. Zou een abonnement met korting niet beter zijn?

• 16 januari 2019
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

De OV-fiets kosten bedragen nu € 3,85 per 24 uur. Dit lijkt mee te vallen, maar kan al snel duurder zijn dan met de bus retour. Daarom zou het mij een goede optie lijken om een abonnement te kunnen afnemen, waardoor je kosten per keer omlaag gaan. Hierdoor biedt NS écht milieuvriendelijk reizen aan.
NS, zou dit een optie zijn?
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 januari 2019, 10:59

Hoi Marianne19. Welkom bij de Community.

Ik kan me voorstellen dat, wanneer je veel gebruik maakt van de OV-fiets, de kosten aardig kunnen oplopen. Jammer genoeg kent OV-fiets niet zoiets als een 20-ritten kaart (ik noem maar iets) voor een bepaald bedrag. Ik zal je suggestie neerleggen bij de verantwoordelijke afdeling. Of er gehoor aan gegeven zal worden zou ik je niet durven zeggen.

De suggestie van Momo is wellicht geen gek idee. Swapfiets is, als ik me niet vergis, alleen niet overal beschikbaar maar voornamelijk in de grote steden (Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Ede, Eindhoven, Enschede, Groningen, Haarlem, Hengelo, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Wageningen en Zwolle).
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
er was een OV-fiets abonnement voor €10 per jaar, waarmee je de OV-fiets voor €3,35 per 24 uur kon huren. Echter om de OV-fiets voor meer mensen beschikbaar te maken is dit abonnement afgeschaft, wat heel jammer is voor de veelgebruiker, die nu per saldo duurder uit is.
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer je op een vaste lokatie meerdere keren per week een fiets nodig hebt kun je beter zelf een (2e hands)fiets aanschaffen. Een andere mogelijkheid om via Swapfiets een fiets te huren.
Reputatie 7
Badge +3
er was een OV-fiets abonnement voor €10 per jaar, waarmee je de OV-fiets voor €3,35 per 24 uur kon huren. Echter om de OV-fiets voor meer mensen beschikbaar te maken is dit abonnement afgeschaft, wat heel jammer is voor de veelgebruiker, die nu per saldo duurder uit is.
En dat had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Gewoon de eerste 20 keer dat je een fiets huurt € 3,85 betalen en vanaf de 21e keer € 3,35. Dan was het én voor meer mensen beschikbaar én zijn veelgebruikers niet duurder uit. Maar ja, NS en goede ideeën ... 😉
Hoi Marianne19. Welkom bij de Community.

Ik kan me voorstellen dat, wanneer je veel gebruik maakt van de OV-fiets, de kosten aardig kunnen oplopen. Jammer genoeg kent OV-fiets niet zoiets als een 20-ritten kaart (ik noem maar iets) voor een bepaald bedrag. Ik zal je suggestie neerleggen bij de verantwoordelijke afdeling. Of er gehoor aan gegeven zal worden zou ik je niet durven zeggen.

De suggestie van Momo is wellicht geen gek idee. Swapfiets is, als ik me niet vergis, alleen niet overal beschikbaar maar voornamelijk in de grote steden (Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Ede, Eindhoven, Enschede, Groningen, Haarlem, Hengelo, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Wageningen en Zwolle).

Reageer