beantwoord

OV-fiets Leeuwarden op app

• 1 februari 2018
  • 7 reacties
  • 149 Bekeken

Omdat ik al diverse malen via de reisplanner zie dat er in Leeuwarden 0 fietsen zouden zijn, wat mij vreemd lijkt als er nooit een terug komt, wilde ik kijken hoe ik het op een andere manier kan checken.
Volgens de app zou ik bij de OV-fiets checker een locatie in moeten kunnen vullen om te zien hoeveel fietsen er beschikbaar zijn. Als ik Leeuwarden als eindbestemming aangeef staat er alleen onder de plaatsnaam 'Nu Open'. Klik ik dan op OV-fiets checker dan popt er een scherm op met uitleg maar niet met het aantal fietsen. Als ik een andere stad ingeef, zie ik wel het aantal fietsen gelijk onder de plaatsnaam. Heeft Leeuwarden zo weinig fietsen? Betekent het feit dat er niets onder de plaatsnaam staat dat ik moet snappen dat er 0 fietsen zijn? Vreemd allemaal.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 februari 2018, 17:30

Momenteel zijn er wel fietsen beschikbaar dus dit klopt niet. Ik zet het gelijk uit zodat hier naar gekeken kan worden.
Bekijk origineel

7 reacties

Uiteindelijk praten al die apps en websites tegen dezelfde webservice aan, dus het klopt dat als het niet werkt, het nergens werkt 🙂
Badge +3
Aan https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/lw001/extra te zien geeft Leeuwarden vaak geen live info door. Van 29 januari tot gisterenmiddag heeft het even gewerkt blijkbaar. Na 6:30 daalt het aantal fietsen snel van rond de 90 tot ongeveer de helft, maar na 15:30 worden er alweer veel teruggebracht. Ik denk niet dat je in Leeuwarden snel mis zult grijpen dus. :P

3 Kwartier geleden waren er nog voldoende beschikbaar. Dit kan natuurlijk binnen enkele minuten veranderen. Ik kan geen garanties geven dat er morgen nog fietsen beschikbaar zijn.
Fijn! Ik heb morgen een fiets nodig. Hopelijk is het dan opgelost.
Momenteel zijn er wel fietsen beschikbaar dus dit klopt niet. Ik zet het gelijk uit zodat hier naar gekeken kan worden.
Ligt dus niet aan mij. Wel vervelend als ik een fiets wil lenen en niet zeker kan weten of die er staat.
Reputatie 7
Voor zover ik kan zien heeft Leeuwarden ~100 fietsen. De app geeft inderdaad niet goed aan, maar ook via https://ovfietsbeschikbaar.nl kom ik er niet echt aan uit.. Iets voor de moderators 🙂

Reageer