OV fiets locatiestoringen,geen aandacht/service in het weekend.Meerdere gedupeerde NS klanten. | NS Community

OV fiets locatiestoringen,geen aandacht/service in het weekend.Meerdere gedupeerde NS klanten.

  • 13 March 2022
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

Reputatie 1

De locatie Veenendaal de Klomp,met 20 beschikbare OV fietsen,kon niet gebruikt worden in het weekend 12-13 Maart 2022.

Tegen de NS voorwaarden in,is er geen enkele mededeling in de NS app bij aankomst verschenen.

De storing betrof het deurslot,dat met een simpele reset op afstand weer zou kunnen  functioneren.

Bij telefonische melding kom je bij NS Klantenservice terecht,die reeds bekend was met de melding.

Storingen bij locaties worden alleen via normale kantoor uren opgelost,is mijn conclusie.

Een gemiste kans voor NS,die reizen in het weekend aan het propaganderen is.

 


8 reacties

Hallo Orient Express en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je geen fiets kon huren. Ik zal je suggestie om dit via de app te melden doorzetten. Storingen als deze worden ook buiten kantoortijden opgelost, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt dat we dit tegen onze eigen voorwaarden in niet vermelden?

Beste heer/mevrouw,

Kunt u aangeven wanneer de deur weer gerepareerd is? Het is nu al de vierde week dat ik geen OV fiets kan pakken naar mijn werk.

Alvast dank!

Helaas niet, INNAX_Flexie. Wij krijgen geen indicatie van hoe lang het zou moeten duren totdat een storing verholpen is.

Reputatie 7
Badge +1

Helaas niet, INNAX_Flexie. Wij krijgen geen indicatie van hoe lang het zou moeten duren totdat een storing verholpen is.

Krijgen jullie wel een indicatie dat het inderdaad een probleem is en dat ze er ermee bezig zijn? Want het  doorzetten van klachten is blijkbaar geen garantie dat dat ook echt gebeurt, zoals we hier (over hetzelfde probleem!) kunnen zien:

 

Dat verschilt. Als de situatie al bekend is dan kan er worden aangegeven dat er inderdaad sprake is van een storing wat dan nog gerepareerd moet worden.

In situaties waar wij het als eerste melden dan kan er uiteraard niet bevestigd worden dat het gaat om een storing, gezien er eerst onderzocht moet worden wat er precies aan de hand is.

 

Reputatie 1

Het is een treurige zaak dat er inmiddels drie moderatoren zich in deze discussie melden,maar dat oplossing van het probleem ver te zoeken is bij de NS.

Waarschijnlijk speelt er een serieus probleem in de communicatie tussen forum moderatoren,en NS kader.

In de NS app.staat nog steeds dat er 20 OV fietsen beschikbaar zijn op Veenendaal de Klomp.

Sinds 22 Februari,is de toegangsdeur naar de OV fietsen niet te bedienen,de oplossing van moderator Erryt,om de NS app met beschikbare fietsen handmatig te updaten is ook nog steeds niet gebeurt.

De communicatie naar de IT afdeling van de NS app, gebeurt waarschijnlijk met interne email,die een paar dagen behandeltijd nodig hebben.Of moderatoren worden niet serieus genomen,en als kwelgeesten beschouwd

Al met al krijg ik een zeer treurig gevoel,met deze simpele casus.

Vier weken geleden is deze storing al gemeld. Vanochtend kon ik nog steeds geen fiets pakken. Waarom duurt dit vier weken?

Reputatie 7
Badge +2

Ik denk eerder dat het probleem 'm zit in een gebrek aan urgentie bij OV fiets.

Als ik even terug in de tijd ga: begin 2019 is de fietsbox op Veenendaal-De Klomp verplaatst van de voor- naar de achterkant van het station. Toen was 'ie al een week voor de verplaatsing begon afgesloten, duurde het weken voordat hij op de nieuwe plek opgebouwd was en nadat alles er toch aardig klaar uit zag heeft het nog weken geduurd voordat de stroom weer aangesloten was.

Eigenlijk precies hetzelfde verhaal als nu dus. En de klanten die zoeken het maar uit in de tussentijd.

@INNAX_Flexie Vier weken geleden is gemeld dat hij helemaal stuk was, maar de storing heb ik zelfs al op 25 januari voor het eerst gemeld (toen deed 'ie het soms wel, soms niet)!

Reageer