beantwoord

OV-fiets met business card; mogelijkheden

Hallo,

Over 2 weken begin ik met werken, van mijn werkgever krijg ik een zakelijke ov waarmee ik onbeperkt 1e klas kan reizen en gebruik kan maken van een OV-fiets. Ik heb nooit eerder gebruik gemaakt van een OV-fiets en ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Om naar mijn werk te gaan moet ik vanuit huis de tram pakken of lopen naar het dichtsbijzijnde station (Rotterdam Lombardijen). Dit kost mij lopen 15-20minuten of met OV 10-15 minuten (met wachttijd). Het station waar ik moet zijn heeft een OV-fiets stalling.

Is het mogelijk om vanaf station Rotterdam Lombardijen de OV-fiets te gebruiken om van en naar huis te fietsen? Dit zou betekenen dat ik de fiets in de ochtend en avond zou gebruiken en hem in de avond mee naar huis neem.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 20 februari 2019, 13:50

Hallo LenaGroen en welkom bij de NS Community.

Zoals het ook mogelijk is om met een particuliere kaart een OV-fiets te huren, zo kun jij dat ook met je zakelijke kaart doen. Het is dus geen probleem om 's avonds een fiets af te halen en deze de volgende ochtend in te leveren.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo LenaGroen en welkom bij de NS Community.

Zoals het ook mogelijk is om met een particuliere kaart een OV-fiets te huren, zo kun jij dat ook met je zakelijke kaart doen. Het is dus geen probleem om 's avonds een fiets af te halen en deze de volgende ochtend in te leveren.
Reputatie 1
Als je een OV-fiets gebruikt om van het station naar huis te fietsen (en de volgende ochtend weer terug) is er wel een dingetje om rekening mee te houden: je betaalt per 24 uur, dus er op vrijdagmiddag eentje huren en dan maandagmorgen terugbrengen wordt een duur grapje voor je werkgever. Vooral als je de fiets vervolgens in het weekend niet gebruikt, maar er dus wel voor betaald.

Reageer