OV-fiets niet aanwezig in stalling

• 22 april 2019
  • 3 reacties
  • 367 Bekeken

Reputatie 1
Nou maak ik toch al een aardige tijd overal en nergens gebruik van OV-fietsen, maar wat ik vandaag meemaakte ben ik toch niet eerder tegengekomen...
Huurde een OV-fiets op station Heemstede-Aerdenhout, de automaat gaf keurig een sleutel vrij, maar na drie keer het rek met OV-fietsen langs gewandeld te zijn (zo heel groot is dat ook weer niet daar) bleek de fiets behorende bij de sleutel daar niet aanwezig te zijn 🙄 Ook nog maar even in de andere paden van de stalling gekeken of daar toevallig nog een OV-fiets stond, maar de ene die ik daar trof bleek ook niet het nummer van de sleutel te hebben.

Heb vervolgens maar de fiets ingeleverd en daarbij "defect" gemeld (zodat de volgende reiziger niet weer dezelfde sleutel en hetzelfde probleem krijgt), maar wellicht is het handig om deze stalling even na te laten lopen door OV-fiets. Er stonden namelijk ook nogal veel fietsen die ogenschijnlijk defect gemeld zijn, want het aantal aanwezige fietsen en sleutels in de kluis was beduidend groter dan het aantal huurbare fietsen.

3 reacties

Reputatie 4
Ik vind het sowieso rommeliger sinds men vorig jaar de stalling heeft aangepast. Ik parkeer daar mijn forenzen fiets en het valt me op dat het aantal plekken voorin eigenlijk te weinig is voor het aantal OV fietsen dat je hier kan huren. Dus ze staan nu overal en nergens vooraan en anders iets verder naar achter in het eerste pad. Voorheen stonden ze achterin. Natuurlijk is dat verder lopen maar daar is de ruimte en stonden ze keurig op een rij en kon je ook rustiger zoeken. Zie nu steeds vaker mensen langer naar hun fiets zoeken. Aantal fietsen met "defect" sticker staan er ook al een tijdje.... Of daar naar wordt gekeken weet ik niet.
Bedankt dat je dit hier deelt, Daniel. Ik kan me voorstellen dat je hier even van stond te kijken.

Wil je me een privé bericht sturen met je gegevens (naam, adres, woonplaats, geboortedatum en ov-chipkaartnummer)? Dan geef ik graag het fietsnummer door en de situatie.
Inmiddels heb ik met Daniel via een privé bericht contact gehad en een melding gemaakt van de situatie.

Reageer