OV fiets niet in te leveren op ander station. | NS Community

OV fiets niet in te leveren op ander station.

  • 30 October 2022
  • 6 reacties
  • 1623 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Ik las net deze op Twitter. Vind het weer vrij apart. In dit geval moet je dus verplicht terugfietsen. Waar kan ik dit terugvinden in de voorwaarden en wordt dit ook gecommuniceerd?

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat staat hier onder de veelgestelde vragen: https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/slot.html

Kan ik de OV-fiets met het nieuwe slot op een andere locatie inleveren?

 

Je kunt de OV-fiets met het nieuwe slot inleveren op de locaties waar je een OV-fiets met het nieuwe slot kunt huren. Als je ervoor kiest om de OV-fiets op een andere locatie in te leveren dan waar je deze gehuurd hebt, neem je contact op met Klantenservice om de rit te laten afsluiten en betaal je een toeslag van € 10.   

In de voorwaarden staat het beschreven in Artikel 4.2 (Duur en beëindiging van de Huurovereenkomst) lid 2 & 3

Reputatie 7
Badge +1

Ja bedankt voor de pagina, maar niemand heeft natuurlijk die pagina bij de hand op het moment dat hij de fiets huurt. Ook staat niet gespecificeerd waar wel en niet locaties zijn met nieuwe sloten. Dus ja wat moet je dan als fietser? Blijft gewoon een gok.

Reputatie 7
Badge +1

Ook staat niet gespecificeerd waar wel en niet locaties zijn met nieuwe sloten.

De eerste vraag op dezelfde pagina:

  • Waar vind ik OV-fietsen met het nieuwe slot?

    Huur een OV-fiets met het nieuwe slot huren in de fietsenstalling op station:

    • Alkmaar
    • Almere
    • Amersfoort
    • Apeldoorn
    • Assen
    • Baarn
    • Beverwijk
    • Den Bosch
    • Driebergen-Zeist
    • Harderwijk
    • Hilversum
    • Leeuwarden
    • Lelystad
    • Maarssen
    • Maastricht
    • Zutphen

    Zodra er op een locatie OV-fietsen met het nieuw slot te huur zijn, melden we dit bij die OV-fiets huurlocatie.

Reputatie 7
Badge +2

Dat staat hier onder de veelgestelde vragen: https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/slot.html

Kan ik de OV-fiets met het nieuwe slot op een andere locatie inleveren?

 

Je kunt de OV-fiets met het nieuwe slot inleveren op de locaties waar je een OV-fiets met het nieuwe slot kunt huren. Als je ervoor kiest om de OV-fiets op een andere locatie in te leveren dan waar je deze gehuurd hebt, neem je contact op met Klantenservice om de rit te laten afsluiten en betaal je een toeslag van € 10.   

Maar dat is ook niet helemaal waar: herinner me een topic van iemand die een fiets met nieuw slot uit een kluis in Vught kreeg. Die had iemand daarvoor dus ook ingeleverd op een locatie waar geen fietsen met nieuw slot gehuurd konden worden.

Maar wel een opvallende uitzondering: ik heb bij volle stallingen met 0 verhuurbare fietsen weleens de reactie van NS gekregen dat dit dan fietsen uit een andere stalling zijn die wachten tot ze teruggebracht worden naar hun eigen stalling. Maar dat kan je met fietsen met nieuw slot natuurlijk ook gewoon doen. Alleen moet dan wel handmatig de verhuur gestopt worden. Tenzij je bij een kluis of carousel inlevert, want die doen niks met een sleutel en sluiten de transactie door het scannen van de chipkaart af.

Bedenk me trouwens ook dat dit dus tevens andersom speelt: een fiets met sleutel zal je dus niet meer kunnen inleveren op een station waar fietsen met nieuw slot staan. Zeker als het een onbemande locatie is, want dan zal er simpelweg geen sleutelkluis meer hangen.

Reputatie 7
Badge +1

Reizigers gaan dit echt niet allemaal van tevoren uitpluizen, die komen op een locatie aan en huren dan een fiets. We hebben dus 300 verhuurlocaties, waarvan zo'n 20 met een nieuw slot. Die fietsen kan je dus niet op een andere locatie kwijt. Ik vind dat dit wel vermeld dient te worden op deze locaties.

 

En soort maar ik vind deze alinea ook niet duidelijk

 

Je kunt de OV-fiets met het nieuwe slot inleveren op de locaties waar je een OV-fiets met het nieuwe slot kunt huren. Als je ervoor kiest om de OV-fiets op een andere locatie in te leveren dan waar je deze gehuurd hebt, neem je contact op met Klantenservice om de rit te laten afsluiten en betaal je een toeslag van € 10.   

 

Als je ervoor kiest…. lijkt dan toch echt te slaan op de OV-fiets met het nieuwe slot.   

Reputatie 7
Badge +3

Ja bedankt voor de pagina, maar niemand heeft natuurlijk die pagina bij de hand op het moment dat hij de fiets huurt. Ook staat niet gespecificeerd waar wel en niet locaties zijn met nieuwe sloten. Dus ja wat moet je dan als fietser? Blijft gewoon een gok.

Maar je kunt in een bemensde stalling wel vragen of het mogelijk is om de ovfiets in een andere stalling terug te brengen.

En hoezo heeft niemand de pagina bij de hand, 3 kwart van de mensen fietst met mobiel in de hand, dus even Googlen moet geen probleem zijn, toch?

 

Reageer