beantwoord

OV-Fiets "Niet Ingeleverd"

• 14 juni 2018
  • 4 reacties
  • 627 Bekeken

[Reeds opgelost door NS-moderator.]

Ik heb de afgelopen week iedere dag gebruik gemaakt van de OV-fiets om mijn partner in het ziekenhuis te kunnen bezoeken in Helmond, zonder problemen. Ik haalde iedere dag er 1 op, en leverde die dezelfde avond weer in. Op 11 juni heb ik dit voor het laatst gedaan, omdat zij op 12 juni met ontslag is gegaan. Nu kreeg ik vandaag ineens een e-mail dat ik mijn OV-fiets al meer dan 3 dagen in gebruik zou hebben waardoor de kosten op zouden gaan lopen. De betreffende fiets heb ik echter op 11 juni rond 13:00 opgehaald, en tussen 17:00 en 17:30 weer ingeleverd op de bemenste fietsenstalling van station Helmond Centraal. Ik heb onmiddellijk de klantenservice van de NS gebeld, en hoewel ik daar een hele vriendelijke dame aan de lijn kreeg, kon die niet meer voor mij betekenen dan: "Ik zal er een aantekening van maken, maar ik kan de huur niet afsluiten, omdat het een bemenst uitgiftepunt betreft."

Waar slaat dat in Hemelsnaam op? Ik mag er toch vanuit gaan dat wanneer ik een fiets na een paar uur weer inlever (bij een medewerker met wie ik zelfs nog even heb staan praten omdat het zadel van de fiets niet goed vastgezet kon worden), ik dan niet drie dagen later op mijn kop krijg omdat zij de fiets blijkbaar niet geregistreerd hebben als 'ingeleverd'? Overigens hangt heel die stalling vol met bewakingscamera's, dus daar zou het ook zichtbaar op moeten zijn. Ik ben echt heel blij dat ik de afgelopen week de OV-fiets heb kunnen gebruiken, maar dit maakt de nasmaak toch wel flink bitter, zeker omdat voor mij de kosten nu blijven oplopen voor iets waar ik geen gebruik van maak. Ik heb de fiets maar 4 uur gebruikt, wat normaal gesproken maar €3,85 kost. Nu loopt het bedrag gezellig op tot €16,55 + €5 per dag dat dit langer duurt. Ik baal flink! Zeker omdat ik nu dus eigenlijk geen idee heb wat hiermee gaat gebeuren, behalve dat er een aantekening gemaakt wordt. Ik woon ook niet om de hoek van station Helmond, dus het is ook niet zo dat ik even bij de stalling langs kan gaan. Die heeft overigens ook geen telefoonnummer, en zij vermelden online om bij vragen en/of problemen contact op te nemen met de beheerder. De beheerder? Dat is de NS.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 14 juni 2018, 15:04

Hi SanneMerell en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat mijn collega je telefonisch niet kon helpen met het afsluiten van de OV-fiets rit en je hierdoor extra kosten zou gaan maken. Ik wil graag kijken of ik wel iets voor je kan doen. Kun je mij een privéberichtje sturen met daarin je naam, adres, woonplaats, kaartnummer en e-mailadres? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor stuur privébericht.
Bekijk origineel

4 reacties

Hi SanneMerell en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat mijn collega je telefonisch niet kon helpen met het afsluiten van de OV-fiets rit en je hierdoor extra kosten zou gaan maken. Ik wil graag kijken of ik wel iets voor je kan doen. Kun je mij een privéberichtje sturen met daarin je naam, adres, woonplaats, kaartnummer en e-mailadres? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor stuur privébericht.
Reputatie 7
Badge +4
Het beste is even Klantenservice te bellen, 030 7515155 en dan te kiezen voor OV-fiets. Deze medewerkers kunnen overal bij en lossen de meeste dingen op. Optie 2 en dan 3 uit mijn blote hoofd. De moderatoren hier zijn wat meer door de wol geverfd, die kunnen het ook oppakken.
Edit: Ik zie dat het al gebeurt.
Het beste is even Klantenservice te bellen, 030 7515155 en dan te kiezen voor OV-fiets. Deze medewerkers kunnen overal bij en lossen de meeste dingen op. Optie 2 en dan 3 uit mijn blote hoofd.
Dat heb ik dus al gedaan, als je de post gelezen had.
Met de gegevens van SanneMerell heb ik kunnen vaststellen dat het probleem reeds is opgelost.

Voor de meelezers: Bij het inleveren van een defecte fiets kan het gebeuren dat de rit niet wordt afgesloten. Neem in dergelijke gevallen altijd contact op met onze Klantenservice om de rit af te laten sluiten en geef daarbij aan waar je de fiets hebt ingeleverd en waar de sleutel is. We sluiten dan de rit af in ons systeem en zullen de fiets proberen te traceren. Vinden we de fiets waar jij hebt aangegeven dat hij is zul je er verder niks van horen. Mochten we de fiets niet kunnen vinden zullen we deze alsnog bij je in rekening brengen. Jij blijft immers verantwoordelijk.

Reageer