beantwoord

Ov-fiets niet kunnen inleveren

  • 22 april 2019
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ns hoe kan het dat je de ov fiets niet weer in kunt leveren op dezelfde plek waar je hem op hebt gehaald, op dezelfde dag?

Ik heb vandaag gebruik gemaakt van een ov fiets op station Vleuten (Utrecht) maar toen ik hem in wilde leveren net voordat mijn trein ging waren alle kluizen vol. Ik heb moeten doorfietsen naar Terwijde om daar de laatste plaats te kunnen pakken om de ov fiets in te leveren, wat mij een vertraging van 30min heeft opgeleverd. Met alle technische snufjes kun je mijn niet weis maken dat het niet heel simpel in het systeem ingebouwd kan worden dat je alleen dezelfde fietsen weer terug kunt plaatsen en dat je extra kluizen hebt voor fietsen van andere stations.
Want volgens mij kost dit grapje mij ook nog extra geld, terwijl ik er niets aan kan doen.
Zou graag zien dat hier wat aan gedaan wordt.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 23 april 2019, 11:03

Hallo Jikke en welkom bij de Community.

Wat ontzettend balen dat de fietskluizen vol zaten op het moment dat je je OV-fiets weer wou inleveren.
In dit geval kan je je fiets neerzetten buiten de kluis en op slot zetten. De sleutel kan je vervolgens in de zogeheten "dropbox" doen.
Daarna kan je contact opnemen met de klantenservice zodat de fietsrit kan worden afgesloten.

Wellicht handige info, mocht het nog eens voorkomen. Voor nu adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice via Twitter, Facebook of telefonisch op: https://tel:0307515155. Je kunt trouwens ook op onze website met ons chatten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Neem contact op met de NS klantenservice. https://www.ns.nl/klantenservice.
Telefonisch kun je kiezen voor de optie OVfiets.
Inleveren op een andere locatie dan waar je hem gehaald hebt, kost €10 (en de nodige stress).
Dit kun je dan terugvragen aan de klantenservice.
Hallo Jikke en welkom bij de Community.

Wat ontzettend balen dat de fietskluizen vol zaten op het moment dat je je OV-fiets weer wou inleveren.
In dit geval kan je je fiets neerzetten buiten de kluis en op slot zetten. De sleutel kan je vervolgens in de zogeheten "dropbox" doen.
Daarna kan je contact opnemen met de klantenservice zodat de fietsrit kan worden afgesloten.

Wellicht handige info, mocht het nog eens voorkomen. Voor nu adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice via Twitter, Facebook of telefonisch op: https://tel:0307515155. Je kunt trouwens ook op onze website met ons chatten.

Reageer