beantwoord

OV-Fiets niet kunnen terugbrengen

• 22 October 2021
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Stel je voor: Persoonlijk ov-chipkaart is kwijtgeraakt, ik wil mijn gehuurde ov-fiets terugbrengen naar selfservice ov-fiets huur locatie.

En er bijna over 24 uur heeft gehuurd. 

Mijn vraag is: Wat en hoe kan ik mijn ov-fiets terugbrengen. en zonder hoeven ter boete krijgen hierover de incidenten? 

icon

Beste antwoord door Robert B 22 October 2021, 15:27

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Meestal is er wel een mogelijkheid om de fiets buiten te stallen en de sleutel in een blauwe dropbox te gooien. Daarna contact opnemen met NS om de huur af te sluiten.

Reputatie 7
Badge +4

Overleg even met Klantenservice en zorg dat daar een melding ligt. Bellen of chatten is het handigste. Het is de beste manier om kosten te voorkomen. 

Misschien helpt het als je op deze link aan klikt?  https://www.ns.nl/klantenservice/ov-fiets/ov-chipkaart-met-fietsabonnement-vervangen-of-vernieuwen.html

Reputatie 3

Overleg even met Klantenservice en zorg dat daar een melding ligt. Bellen of chatten is het handigste. Het is de beste manier om kosten te voorkomen. 

Ik heb zelf ook goede ervaringen met het via Twitter melden als je de sleutel in de dropbox hebt moeten inleveren. Dat wordt eigenlijk altijd vlot opgepakt (even je chipkaartnummer DM’en en een paar vraagjes beantwoorden zodat ze je identiteit kunnen checken en de rit is afgesloten).

Over het algemeen vragen ze dan ook hoe laat je de sleutel grofweg in de dropbox gedaan hebt, dus dat je bijna aan de 24 uur van de eerste huurperiode zit maakt niet zo uit. Ze sluiten de rit af op de tijd die je noemt en niet pas op het moment dat je contact opnam.

Bellen zorgt vooral voor lange wachttijden aan de telefoon.

Badge +3

De rit wordt afgesloten na contact met NS, zelfs al kan je de sleutel nergens kwijt.

De sleutel mag je dan later ook opsturen naar een postadres.

Leve alle bemenste stallingen waar je niet eens een ov-chipkaart nodig hebt om een fiets terug te brengen.

Reageer