beantwoord

OV- fiets niet terug kunnen brengen

• 16 mei 2019
  • 4 reacties
  • 308 Bekeken

Beste,
Ik heb laatst een OV fiets geleend, maar kon deze niet terugbrengen omdat ik ziek was. De dag voor ik ziek werd kreeg ik een mail dat er sprake zou zijn van een toeslag van 5 euro per 24 uur. Toen ik weer beter was heb ik de fiets meteen teruggebracht en is er echter 46 euro van mijn rekening afgeschreven. Is er een manier hoe ik dit kan rechtzetten of mijn boete kan kwijtschelden? Ik was namelijk absoluut niet in staat deze fiets terug te brengen.
icon

Beste antwoord door MoDe 16 mei 2019, 20:17

Zoals @Jouke NS al aangeeft, je hebt de fiets in je bezit gehad. De fiets kon in die tijd niet aan iemand anders uitgeleend worden.
Mocht het weer eens gebeuren dat je wegens omstandigheden een OV-fiets niet terug kunt brengen, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en kies voor de optie OV-fiets. Soms zijn er mogelijkheden om de fiets op te laten halen, al zit daar ook een prijskaartje aan.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo AVersteegh en welkom bij de NS Community.

Helaas is hier geen oplossing voor. Je hebt de fiets in je bezit gehad en de kosten daarvoor dien je dan ook te betalen. Er is geen speciale uitzondering voor reizigers die vanwege ziekte de fiets niet konden terugbrengen.
Reputatie 7
Badge +2
Zoals @Jouke NS al aangeeft, je hebt de fiets in je bezit gehad. De fiets kon in die tijd niet aan iemand anders uitgeleend worden.
Mocht het weer eens gebeuren dat je wegens omstandigheden een OV-fiets niet terug kunt brengen, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en kies voor de optie OV-fiets. Soms zijn er mogelijkheden om de fiets op te laten halen, al zit daar ook een prijskaartje aan.
Reputatie 7
Badge +3
Maar dat verklaart toch niet de 46 euro? Hoe lang heeft u de fiets precies in uw bezit gehad?
Reputatie 7
Badge +2
Maar dat verklaart toch niet de 46 euro? Hoe lang heeft u de fiets precies in uw bezit gehad?

7 dagen?
3x3,85=11,55
4x3,85=15,40 + 4x5,00=20,00
kom ik op totaal 46,95

Reageer