beantwoord

OV-fiets onvindbaar.

• 9 november 2019
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Goedemiddag,

Op vrijdag 8 november jl wild eik een OV-fiets huren op het station in Hoogeveen. De sleutelkast gaf sleutel nummer 52-517. Echter deze fiets was niet voorhanden in de stalling. Daarop heb ik de sleutel ingeleverd en geprobeerd een andere fiets te huren maar dezelfde sleutel werd opnieuw uitgegeven.

Ook die heb ik ingeleverd. Daarop wilde de beheerder van de stalling zoeken en werd voor de derde keer sleutel 52-517 uitgegeven maar deze fiets was echt niet aanwezig in de stalling.

Nu wil ik graag uw reactie ontvangen; het kan toch niet zo zijn dat ik drie maal de huur van deze fiets moet betalen?

vriendelijke groeten,

Lies Looijen

icon

Beste antwoord door MoDe 9 november 2019, 19:49

Als de sleutel uitgecheckt is, betaalt u niets.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als de sleutel uitgecheckt is, betaalt u niets.

Reputatie 7
Badge +3

Een OV-fiets die defect is kun je binnen een bepaalde tijd weer inleveren en een andere huren (of geen als er geen andere is). Nu was de fiets niet defect maar manco maar principe is wel gelijk.

Beetje lullig dat er 3 keer dezelfde sleutel werd uitgeven. Waren er wel andere fietsen beschikbaar? Een optie zou dan geweest kunnen zijn om voordat je de sleutel inleverde een 2e fiets huurde (per OV-fietsabonnement mag je 2 fietsen huren) en nadat je een sleutel had gekregen van een fiets die er wel stond de eerst sleutel alsnog in te leveren. Zit wel een volgende huurder met hetzelfde probleem, dus de beheerder moet dan wel wat actie ondernemen.

Badge +3

Wat volgens mij in zo’n geval helpt is om de fiets bij het inleveren als “defect” op te geven. Die wordt dan niet meer uitgegeven en zeker niet drie keer op rij.

Reputatie 7
Badge +3

Moet je bij “defect” ook aangeven wat er defect is?  Defect reden zou dan zijn dat fiets onzichtbaar is en cloaking device niet uit te zetten. :grin:

Hallo Lies Looijen, welkom op de NS Community.

Wat vervelend dat je telkens dezelfde niet bestaande fiets kreeg! Ik zie dat er diezelfde dag nog twee keer hetzelfde is gebeurd. Ik heb doorgezet dat de fiets ontbreekt! Ik dacht inderdaad ook aan het huren van een tweede fiets en dan de eerste weer inleveren, maar dan moet er nog wel een beschikbaar zijn. Als je een verhuur binnen 15 minuten afsluit dan worden er geen kosten berekend. Je hoeft dus niets te betalen verder.

Badge +3

In Woerden hebben ze dat ‘opgelost’ door twee sleutelkastjes bij de rijen OV-fietsen (tegenover elkaar). Is er in Hoogeveen maar eentje?

Bij inleveren binnen 15 minuten wordt er geen huur berekend, maar ja dan heb je nog steeds geen fiets. Je kunt inderdaad wel een defect melden, maar denk dat het schermpje te beperkt is om aan te geven wát er dan mankeert. Heeft alleen een JA en NEE knop.

Reageer