beantwoord

OV-fiets op Vlaardingen-Centrum buiten gebruik

Regelmatig ga ik met openbaar vervoer naar Vlaardingen om natuurgebieden te bezoeken. Nu op Vlaardingen-West geen OV-fiets meer is, wilde ik op Vlaardingen-Centrum een OV-fiets meenemen. De eerste keer was op 8 april 2017. Alles was uit. Toen ik het nummer belde op de automaat (030-2400918) kreeg ik te horen dat er een monteur was geweest en die kreeg het niet gerepareerd. Kan gebeuren, ik gooide mijn programma om. Afgelopen zaterdag was ik weer op Vlaardingen-Centrum en waar ik totaal niet op gerekend had bleek waar: de OV-fietsapparatuur stond uit. Het nummer op de uitgifteautomaat weer gebeld: "dit nummer is niet in gebruik". Hoe kan het dat dit zes weken later nog niet voor elkaar is?
icon

Beste antwoord door Iris NS 31 mei 2017, 14:03

Hoi wdkg,

Ik heb inmiddels reactie ontvangen. Helaas zijn er tot nader orde geen OV-fietsen beschikbaar op de stations van de Hoekse Lijn.

Bekijk origineel

19 reacties

Dit topic lijkt ook te lijden aan het al gesignaleerde euvel dat de openingsposting niet zichtbaar is. (Is door deze reactie verholpen).
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie het niet en als ik reageer wel. Ik zag uw eerste reactie niet maar de opening wel nadat ik zelf had gereageerd.
Reputatie 7
Waar het kort op neer komt is dat je graag een ov fiets wilt hebben als je in Vlaardingen bent, zeg maar?
Reputatie 7
Badge +4
....waarmee het dus voor iedereen zichtbaar wordt 😉
Waar het kort op neer komt is dat je graag een ov fiets wilt hebben als je in Vlaardingen bent, zeg maar? Ik wil graag een verklaring waarom dit probleem zes weken later nog niet was opgelost en waarom het vermelde storingsnummer buiten gebruik is.
Reputatie 7
Ik wil graag een verklaring waarom dit probleem zes weken later nog niet was opgelost en waarom het vermelde storingsnummer buiten gebruik is.

Dat begrijp ik.
Wat is eigenlijk de reden dat ze daar geen OV fietsen meer hebben? weet je dat toevallig?
Er staan boxen met fietsen en er is een uitgifteautomaat, maar die automaat staat uit.
Reputatie 7
Er staan boxen met fietsen en er is een uitgifteautomaat, maar die automaat staat uit.

Oke dus de fietsen zijn eigenlijk wel beschikbaar, maar ze kunnen niet uit de box worden gehaald.

Tja, dat is wel lastig idd. Je kan beter even met de NS klantenservice bellen denk ik. 030 7515155. Ze zijn 24 uur bereikbaar dus je kunt ze op dit moment ook bellen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is even wachten op een moderator hier. Die kunnen je namelijk ook goed helpen, maar dan moet je wel even geduld hebben nu want er is een storing op het moment hier op het forum, en daar hebben de moderators nu hun handen vol aan denk ik.

Wacht het gewoon nog even af wdkg en kijk zo meteen even hier wat een moderator hier op te zeggen heeft.

Is dat een goed idee?
OK ik wacht wel even. Het is wat met die storingen...
Reputatie 7
OK ik wacht wel even. Het is wat met die storingen...

Ja dat is zeker waar. NS is weer eens bezig hoor de laatste tijd. :(
Ik had vorige week ook al last van een storing op MijnNS. Daardoor kon ik de laatste gemaakte reizen van mij niet meer bekijken. Best vervelend wel.
Reputatie 7
Badge +3
Warschijnlijk wordt de OV-fiets daar beëindigd nu het geen treinstation meer is.
Welkom op het NS Servieforum, wdkg :)

Ik heb het uitgevraagd, maar tot nu toe nog geen reactie. Het kan inderdaad zijn dat het daarmee te maken heeft, Tamzin. Ik hoop hier morgen op terug te kunnen komen!
Op http://www.ns.nl/stationsinformatie/vlaardingen-centrum.html is nog niets aan de hand en dat er op 8 april nog een reparateur geweest zou zijn, wijst ook niet op beëindiging van deze faciliteit.
Reputatie 7
Badge +3
Sowieso vreemd dat dit station nog op de NS-site staat.
Hoi wdkg,

Ik heb inmiddels reactie ontvangen. Helaas zijn er tot nader orde geen OV-fietsen beschikbaar op de stations van de Hoekse Lijn.
OK. Maar hoe kan het dan dat op http://www.ns.nl/stationsinformatie/vlaardingen-centrum.html dit niet vermeldt wordt? En op 8 april kreeg ik nog een medewerker aan de telefoon die mij vertelde dat ze de uitgifteautomaat probeerden te repareren. Was die persoon wel op de hoogte van het beleid voorlopig geen OV-fiets aan te bieden op Vlaardingen Centrum? Op Vlaardingen West waren de lockers al snel na 1 april weggehaald, dat geeft in ieder geval duidelijkheid.
Reputatie 2
RET heeft inmiddels elders op metrostations automaten staan, misschien bij hun klantenservice eens een balletje opgooien voor een snelle oplossing
Ik snap je punt inderdaad, wdkg. Ik zal het ook bij die afdeling aankaarten.
wdkg, ik heb inmiddels terugkoppeling gekregen en de website wordt erop aangepast. Bedankt voor je oplettendheid!

Reageer