beantwoord

OV-fiets registratie

• 27 September 2021
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Gisteren heb ik op station Delft een OV-fiets gehuurd. De OV-fiets had een fietsslot die je met de OV-kaart kan open. Het werkte allemaal prima.
Na gebruik heb ik de OV-fiets teruggebracht en op slot gezet.

Mijn vraag: hoe weet de NS of ik de fiets heb teruggebracht? Hoe wordt dat geregistreerd?
Want stel dat ik onterecht een melding krijg dat ik de fiets niet heb teruggebracht, hoe kan ik bewijzen dat het niet het geval is?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 27 September 2021, 12:26

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Am78. Goede vraag!

Hoe het technisch gezien precies werkt durf ik niet te zeggen, maar de OV-fietsen met elektronisch slot maken in de stalling(en) verbinding met een draadloos netwerk. Je zou kunnen zeggen dat de OV-fiets draadloos incheckt. :)

Goedemorgen Am78. Goede vraag!

Hoe het technisch gezien precies werkt durf ik niet te zeggen, maar de OV-fietsen met elektronisch slot maken in de stalling(en) verbinding met een draadloos netwerk. Je zou kunnen zeggen dat de OV-fiets draadloos incheckt. :)

Thanks! Mooi systeem!
Dan zal het via bluetooth werken. GPS en wifi zullen niet mogen vanwege AVG (Privacy).

In de NS-app zie ik dat de OV-fiets is uitgecheckt: het werkt dus.

Ik zie dat er topics zijn over weinig OV-fietsen in de stallingen. In Delft waren er ook niet zoveel, misschien omdat het zaterdag was.

Badge +3

Er zit volgens NS geen GPS tracking in het slot, dus dat gaat inderdaad via Wifi (of wellicht wel BlueTooth) in de stalling.

Ik zie niet in waarom een slot niet zou mogen verbinden met Wifi in de stalling.

Reageer