beantwoord

OV-fiets reishistorie ivm declaratie

  • 9 November 2018
  • 14 reacties
  • 8342 Bekeken

Voor mijn werk wil ik de tweemaal gehuurde OV-fietsen van afgelopen week declareren, maar ik kan ze in mijn reishistorie niet terugvinden. Waar vind ik deze?
icon

Beste antwoord door Denice NS 9 November 2018, 11:56

Bekijk origineel

14 reacties

Welkom bij de Community, wvdbrink.

De transacties van het gebruik van OV-fiets kan je in je Mijn NS account vinden onder Reishistorie (deur tot deur) 🙂. Ook maken we aan het einde van de maand een factuur op welke zichtbaar zal worden onder 'Facturen'.
Welkom bij de Community, wvdbrink.

De transacties van het gebruik van OV-fiets kan je in je Mijn NS account vinden onder Reishistorie (deur tot deur) 🙂. Ook maken we aan het einde van de maand een factuur op welke zichtbaar zal worden onder 'Facturen'.


Ik heb inderdaad naar mijn OV-reishistorie gekeken, ik zie daar alleen niet 'deur tot deur' bij staan. Is dat hetzelfde?
In deze reishistorie staan de OV-fietsen niet bijgeschreven. Moet ik dan wachten op de factuur?
OV-reishistorie zal de OV-fietsrit alleen weergeven als je een NS Flex product hebt waarmee je een OV-fiets hebt gehuurd.
Als je geen NS Flex product hebt staan de gegevens in de reishistorie deur tot deur. Deze kan je inzien door met je muisaanwijzer op 'Reishistorie' te gaan staan en vervolgens te klikken op 'deur tot deur'. Het kan overigens maximaal 3 dagen duren voordat de fietsritten zichtbaar zijn.



Zie je daar niks maar heb je wel onlangs een OV-fiets gebruikt dan zou het probleem wellicht met je Mijn NS account te maken kunnen hebben.

Laat je even weten of je het hebt kunnen vinden?
OV-reishistorie zal de OV-fietsrit alleen weergeven als je een NS Flex product hebt waarmee je een OV-fiets hebt gehuurd.
Als je geen NS Flex product hebt staan de gegevens in de reishistorie deur tot deur. Deze kan je inzien door met je muisaanwijzer op 'Reishistorie' te gaan staan en vervolgens te klikken op 'deur tot deur'. Het kan overigens maximaal 3 dagen duren voordat de fietsritten zichtbaar zijn.



Zie je daar niks maar heb je wel onlangs een OV-fiets gebruikt dan zou het probleem wellicht met je Mijn NS account te maken kunnen hebben.

Laat je even weten of je het hebt kunnen vinden?



Ik heb het kunnen vinden ondertussen, bedankt!

Hallo,

 

Ook ik wil graag de kosten voor het huren van de OV-fiets declareren. Nu heb ik wel de van deur tot deur reishistorie gevonden, maar daar staat niet het bedrag van de de huurkosten bij tevens kan ik geen pdf of iets dergelijks downloaden. Is dit ergens wel mogelijk?

Ik hoor het graag! 

Hoi Rebecca TR. Welkom bij de Community.

Zie je in de deur-tot-deur omgeving wel het gebruik van OV-fiets staan? Het kan overigens even duren voordat transacties verwerkt zijn.

Hoi Denice,

Ja ik zie wel staan dat ik er gebruik van heb gemaakt, maar dat is alles.

In dat geval zou je de kosten terug moeten kunnen vinden op de factuur. Deze zal eenmaal per maand worden aangemaakt. Als je in je account geen facturen ziet staan onder ‘Facturen’ dan is de kans groot dat er iets mis is met de koppeling tussen je klantgegevens in ons systeem en je Mijn NS-account. In dat geval zou ik je willen aanraden om even contact op te nemen met onze Klantenservice om die koppeling te herstellen zodat je vervolgens je facturen kan inzien/downloaden.

Reputatie 7
Badge +1

Heb je al gekeken of het onder Reishistorie (Trein) staat in je Mijn NS omgeving? Bij mij staan de kosten voor de OV Fiets (heb zelf NS Flex) onder dat kopje. 

Badge +3

Dit topic is verouderd en mag gesloten/gearchiveerd worden.

Reishistorie (incl. deur tot deur zoals ov-fiets) is tegenwoordig geheel geïntegreerd in Mijn Reizen, ook voor wie geen NS Flex heeft.

Ik wil graag het bedrag van mijn ov-fiets declareren. dit moet gedaan zijn binnen drie dagen na het huren van de fiets. Op mijn telefoon kan ik in de reishistorie mijn ov fiets niet zien ook kan ik de ‘deur tot deur’ optie niet vinden. Als ik mijn NS open staat er wel de €4,15 van het huren van de fiets. Hoe kan ik hier een pdf bestand van maken?

Reputatie 7
Badge +3

Afdrukken als pdf.

in mijn reishistorie van de afgelopen 7 dagen staat wel de treinreis, maar niet de gehuurde ovfiets. Dit is echter al meer dan 24 uur geleden. 

Wanneer komen deze kosten inzichtelijk? Ik moet mijn declaraties deze week inleveren bij mijn werkgever. 

Reputatie 6

Hey sandraholleman. Welkom bij de NS Community. 

Dit kan enkele dagen duren. Ik kan alleen vragen dat je hier op wacht, dit is namelijk niet te versnellen.

Reageer