beantwoord

OV fiets sleutel niet uitneembaar

• 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 3

Vanmorgen wilde ik op Veenendaal-De Klomp een OV-fiets huren, maar door een storing (die ik zelf ook wel apart vond, niet eerder gehad zo) bleek de oplichtende sleutel niet uit te nemen te zijn: deze zat nog gewoon vergrendelt in de sleutelkluis. Het display gaf echter wel vrijwel onmiddellijk aan "sleutel uitgenomen, veel plezier met uw OV-fiets" weer.

Ik heb daarna nog geprobeerd of aanduwen van de sleutel het systeem wellicht deed constateren dat ik de fiets weer ingeleverd had, maar dat hielp helaas niet.

Uiteindelijk dus maar opnieuw begonnen en zo wel een andere OV-fiets kunnen huren, maar nu heb dus voor twee fietsen een huurperiode open staan terwijl ik er maar eentje in gebruik heb.

Hieronder een foto waarmee NS in elk geval kan zien dat de sleutel van de eerste fiets die ik zogenaamd gehuurd heb nog gewoon in de kluis hangt (NS ziet vast in het systeem al welk nummer dat is)…

Zou de huurperiode voor deze fiets die ik dus nooit heb kunnen gebruiken weer afgesloten kunnen worden?

icon

Beste antwoord door MoDe 21 April 2021, 09:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice om de huur van de 1e fiets ongedaan te maken.

Hoi Daniel,

Erg balen dat dit zo gebeurd is, blijkbaar een storing in de communicatie. Je kan inderdaad het beste contact opnemen met onze klantenservice voor het afsluiten van de eerste 'rit’.

Reageer