Weer iets nieuws (of gewoon onzin) Zie https://twitter.com/DinetKoopman/status/1594032346478657536
@NS_online vraag: ik huur een ov-fiets, maak daar een rit mee en wil hem in de NS-stalling zetten voor een latere rit. De medewerker van de fietsenstalling zegt dat dit niet mag, ik moet mijn ov-fiets inchecken en later een andere pakken?
Volgens mij mag je als huurder van een OV-fiets die gewoon overal stallen, want totdat je hem inlevert is het in feite ‘jouw fiets’. Maar nee zegt NS:
Het is inderdaad niet de bedoeling dat OV-fietsten] gestald worden op stations. Als je een OV-fiets niet gebruikt en je bent op het station dien je deze in te leveren bij het fietspunt. Buiten het station mag je de fiets natuurlijk wel parkeren. ^JR
Maar wat nou als je die fiets bij een andere stalling gehuurd had? Hij wordt dus gewoon ingenomen en “kom later maar terug voor een andere”!
Dat kost je dan 10 euro plus € 4,15 voor de volgende fiets… (die je dan ook weer op een verkeerde stalling inlevert, nogmaals 10 euro!)
Ja, precies. Zei ik ook. Hij wou het niet horen. Nu moet ik twee keer betalen. istallingbeheerder] Greep meteen het stuur.
Zet het vooral in de voorwaarden dan, je mag een OV-fiets die in jouw bezit is overal stallen maar niet in een NS stalling!