OV Fiets storing Bijlmer Arena | NS Community
beantwoord

OV Fiets storing Bijlmer Arena

  • 9 August 2021
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

Er is al een week of twee een storing bij de ov fiets locatie Bijlmer Arena. Er staat verder geen informatie, is er bekend wanneer dit is verholpen?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 9 August 2021, 10:15

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Goh dat moet je dan ook maar weten inderdaad. Als er in zo’n kastje 16 sleutels passen dan klopt het wel, want het totaaal aantal fietsen op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/asb003 is 27 en dat is inderdaad 11 ‘te veel’…

Hang er dan een plakkaat bij dat je eventueel bij de fietsenzaak terecht kunt.

In zo'n sleutelkluis passen zeker wel een stuk of 30 sleutels. Specifiek voor Amsterdam Bijlmer ArenA valt op dat nu alleen nog de zelfservice-locatie op de OV fiets-site staat. Voorheen werden namelijk de zelfservice-stalling en de fietsenwinkel apart genoemd als verhuurlocatie weet ik uit eigen ervaring.

Op die manier zou het in elk geval makkelijk terug te vinden dat je ook nog ergens anders terecht kunt mochten de fietsen bij de zelfservice-stalling op zijn.

Indit geval waren de fietsen niet op maar de sleutels wel.

Reputatie 7
Badge +2

Goh dat moet je dan ook maar weten inderdaad. Als er in zo’n kastje 16 sleutels passen dan klopt het wel, want het totaaal aantal fietsen op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/asb003 is 27 en dat is inderdaad 11 ‘te veel’…

Hang er dan een plakkaat bij dat je eventueel bij de fietsenzaak terecht kunt.

In zo'n sleutelkluis passen zeker wel een stuk of 30 sleutels. Specifiek voor Amsterdam Bijlmer ArenA valt op dat nu alleen nog de zelfservice-locatie op de OV fiets-site staat. Voorheen werden namelijk de zelfservice-stalling en de fietsenwinkel apart genoemd als verhuurlocatie weet ik uit eigen ervaring.

Op die manier zou het in elk geval makkelijk terug te vinden dat je ook nog ergens anders terecht kunt mochten de fietsen bij de zelfservice-stalling op zijn.

Reputatie 7

@Robert B: Probleem is dus al 4 jaar bekend zie onderstaand topic (uit de gerelateerde onderwerpen) maar NS heeft er in die 4 jaar nog niets mee gedaan. Ik zou bijvoorbeeld denken een 2e kastje plaatsen? Lijkt mij een uurtje werk.

Maar NS wil graag dit soort wederkerende topics in stand houden blijkbaar.

 

 

Reputatie 7

Goh dat moet je dan ook maar weten inderdaad. Als er in zo’n kastje 16 sleutels passen dan klopt het wel, want het totaaal aantal fietsen op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/asb003 is 27 en dat is inderdaad 11 ‘te veel’…

Hang er dan een plakkaat bij dat je eventueel bij de fietsenzaak terecht kunt.

Nee zoals ik al zei er staat nergens iets vermeld. Als die fietsenwinkel gesloten is heb je sowieso 11 fietsen die niet verhuurd kunnen worden. 

 

Vroeger bij bemensde stallingen had je dit soort problemen natuurlijk niet.

Badge +3

Goh dat moet je dan ook maar weten inderdaad. Als er in zo’n kastje 16 sleutels passen dan klopt het wel, want het totaaal aantal fietsen op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/asb003 is 27 en dat is inderdaad 11 ‘te veel’…

Hang er dan een plakkaat bij dat je eventueel bij de fietsenzaak terecht kunt.

Reputatie 7

Vanochtend getracht een ov fiets te huren op de locatie Bijlmer Arena. Het betreft hier een self service locatie. Nadat ik mijn pasje voor de kaartlezer hebt gehouden gaan de poortjes open en zie ik een stuk of 11 OV-fietsen staan. Ik hou mijn kaart voor het kluisje waarin de sleutels beschikbaar zijn en zie vervolgens 0 fietsen beschikbaar. 

 

Ik heb nog even gecontroleerd maar op zich leek mij weinig met de fietsen aan de hand te zijn. Aangezien er geen fiets beschikbaar was ben ik maar 1,5 km gaan lopen. Op de terugweg dacht ik laat ik nog even een foto maken en het even vastleggen. Op dat moment wenkt een vrouw mij uit de belendende fietsenzaak en deelt mede dat er in het kluisje te weinig sleutelgaten beschikbaar zijn en dat zij dus de sleutels hebben van de overige OV fietsen.

 

Dit staat echter nergens vermeld. Het wordt op deze manier wel een zoekplaatje. Want op deze manier is dit dus een soort van “half self service” OV fiets verhuurlocatie.  

Beste MBouri, en welkom bij de NS Community. 

 

Jammer om te lezen dat er al een tijdje een storing is bij de OV-fiets locatie Bijlmer Arena. Kan je aangeven wat de storing is? Is het beeld zwart of zie je een foutmelding? Wat lukt er niet? 

Reageer