beantwoord

OV Fiets Storing Doetinchem

Reputatie 1
Het is al een tijdje knudde met de OV fietsen bij station Doetinchem. Kluisjes allemaal rode lampjes en de fietsen stonden gewoon her en der rond het station geparkeerd en kwamen ook niet van hun plek af.
Inmiddels is er van alles veranderd rond het station en zo ook de plaats van de kluisjes en lijkt het erop dat ze in de Achterhoek bij diverse stations de OV fiets kluisje hebben gecheckt en zijn er ineens bij de diverse stations wel weer zo goed als het volle aantal fietsten te huur.
Bij station Doetinchem is dit ook een aantal weken goed gegaan, maar inmiddels is het weer een stuk minder en sinds de laatste week doet er helemaal niks meer bij de OV fiets kluisjes. Er branden geen lampjes en apparaat doet het niet. Was het in de weken ervoor 2 kluisjes die het niet deden zijn dat nu alle kluisjes en staat er ook weer een retour gebrachte OV fiets los in de stalling.
Toen het abonnement nog 10 euro koste had ik geen problemen met het huren van een OV fiets bij Doetinchem, maar sinds de kosten alleen nog een symbolische 0,01 is, de kluisjes in Doetinchem verplaatst zijn en de plaatselijke soort van kiosk bij het station ook fietsen is gaan verhuren doen die kluisjes het regelmatig niet (en dan bedoel ik niet dat de lampjes allemaal rood zijn en er geen fiets is, maar echt dat niks het doet)...
Kan hier eens een keer goed naar gekeken worden waar dat aan ligt, want dit is erg irritant!!
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 25 augustus 2017, 15:27

Ik heb je bericht doorgezet naar de afdeling OV-fiets. Zij hebben dit issue aangemeld! Ik hoop dat alles snel weer naar behoren werkt! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb je bericht doorgezet naar de afdeling OV-fiets. Zij hebben dit issue aangemeld! Ik hoop dat alles snel weer naar behoren werkt! 🙂
Reputatie 1
Het is onderhand ruim 14 dagen geleden dat ik deze melding deed en al zeker een maand dat deze OV fiets kluizen het niet doen. De officiële opening van het vernieuwde stationsgebied is inmiddels ook al geweest en daar prijkten dan mooi de niet werkende OV fiets kluizen... Bij nabij gelegen station is hierdoor inmiddels ook al een schaarste op OV fietsen. Maar ja het is waarschijnlijk maar de Achterhoek en niet ergens in een grote stad. Hoe lang gaat dit nog ongeveer duren...!?
Goedemorgen, Rebel-Debbel.

Wat vervelend om te lezen dat de OV-fietskluizen nog steeds niet naar behoren functioneren. Ik heb nogmaals een bericht doorgezet naar de afdeling van OV-fiets en zij hebben bevestigd dat er opnieuw een melding van is aangemaakt.
Reputatie 1
Volgens de app zijn er weer 4 fietsen te huur op de locatie in Doetinchem (kom vandaag niet fysiek op het station) en neem dus aan dat de storing verholpen is :D

Overigens staat deze nog wel op de OV fiets storing site vermeld.
Ik zag daar ook dat de routebeschrijving niet up to date is.
Voor die locatie staat er:

"Routebeschrijving

Als u het perron afloopt en het spoor oversteekt richting het stationsgebouw, vindt u de kluizen in de fietsenstalling rechts voor het stationsgebouw. Het zijn de kluizen B3 t/m B8."

Nou daar zijn ze zeker al een jaar niet meer te vinden. Door een complete renovatie van het stationsgebied in Doetinchem vind je nu op de omschreven locatie een recent, officieel geopende skatebaan en geen fietsenstalling met OV fiets kluizen...
Die zijn verplaatst naar de linkerzijde van het stationsgebouw, waar extra rijen fietsenstalling bij is gekomen en deze een aantal maanden geleden ook verbreed zijn om nog meer fietsen kwijt te kunnen (helaas geen extra OV fiets kluizen 😞 ).
Reputatie 1
En helaas, gisteren deden de OV fietskluizen het nog, maar vandaag is het weer pet... 😠
Het zit je niet mee, Rebel-Debbel. We kunnen nogmaals een melding maken, maar je kunt misschien beter zelf direct contact op nemen met onze OV-fiets afdeling die over de fietskluizen gaat. Dan kun je direct aangeven wat er precies aan de hand is, plus direct feedback krijgen. Je kunt ze bereiken via 030-7515155 (opties 2-3), of via Facebook of Twitter.

Reageer