OV-fiets structureel niet beschikbaar Den Helder

• 31 October 2021
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Ik zou graag een actie willen starten om de OV-fiets-niet beschikbaarheid in Den Helder te verbeteren. Hoewel ik hier al eerder over met NS heb gesproken, lukt het niet om er verbetering in te krijgen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Utrecht met honderd en fietsen en nog wat grotere stations elders in het land, moet het toch eenvoudig zijn om er, ik noem maar wat, vijftig fietsen bij te plaatsen, zodat misgrijpen als je na achten in de ochtend aan komt niet meer gebeurt..?

Ik spreek hier weleens over met collega;s en zij hebben hetzelfde beeld, wellicht als er meer mensen zijn dat zij ook kunnen aangeven dat het een probleem is (dat makkelijk oplosbaar is bovendien)

Met vriendelijke groeten

Hans Korbijn

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Via de info op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/hdr003/verloop zijn de fietsen inderdaad gewild, al valt het op woensdag en vrijdag nog wel mee.

Probleem is denk ik dat Den Helder een zelfservice stalling is, waar er 32 sleutels in het kastje passen.

Behalve fietsen bijplaatsen moet er dus ook een tweede sleutelkast/apparaat komen (zoals Woerden), of men moet gaan werken met moderne sloten die je met een ov-chipkaart kunt openen.

Dat betekent de nodige investeringen, maar lijkt me op zich wel gerechtvaardigd. Den Helder Zuid (met 8 fietsen) is ook nog een optie, daarvan is (gemiddeld) maximaal de helft verhuurd.

Reageer