beantwoord

ov fiets terugzetten in kluis. kluis al vol

• 7 October 2021
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Ik wilde zojuist mijn ovfiets terugzetten in de kluis van Amersfoort vasthorst, waar ik hem ook vandaan heb gehaald. Alles ging goed. De kluis ging open. Tot mijn verbazing stond daar al een ov fiets. Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Denice NS 7 October 2021, 10:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Als het goed is staat er een tel. nummer bij voor dit soort gevallen. Een paar jaar geleden, heb ik (in opdracht van de persoon aan de telefoon) mijn fiets op slot gezet bij het station en de sleutel in de “brievenbus” gegooid.

Hoi Clezwolle. Welkom bij de Community.

Vervelend dat je de fiets niet in de kluis kwijt kon. De werkwijze van anton042 is nog steeds van kracht. Je kan in zo'n geval het beste de fiets op slot zetten bij de kluis, de sleutel in de daarvoor bestemde (blauwe) box gooien en contact opnemen met onze Klantenservice om de rit te sluiten. Na het afsluiten van de rit zal vervolgens gecontroleerd worden of de fiets inderdaad op de aangegeven plek staat en zorgen wij dat deze weer in een kluis (of op een andere locatie) gezet wordt.

Reputatie 6

Wat ik eigenlijk niet snap is dat een kluis opengaat als er al een fiets instaat. Kluislampje moet dan toch een rood licht aangeven.

Reputatie 3

Als er al een fiets in de kluis staat zou het lampje groen moeten zijn (fiets verhuurbaar), rood is ‘ie alleen als er iets mis is met de fiets in die kluis en staat er geen fiets in dan is het lampje uit.

Wat wel voor kan komen is dat de fiets die in de kluis staat niet helemaal goed naar binnen geduwd is (tussen de soort van veer die rond het voorwiel komt te zitten), waardoor de kluis niet goed detecteert dat er een fiets in staat. Lang geleden dat ik een OV-fiets uit een kluis huurde, maar kan me herinneren dat even de fiets goed de kluis in duwen en dan een nieuwe inleverpoging doen wel werkt: toen ging een andere kluis van het slot.

Maar sowieso hebben de kluizen een vorm van onhandigheid: als je een fiets ergens anders dan op de verhuurlocatie inlevert en dat is een kluis, dan kan het dus voorkomen dat iemand die een fiets uit de kluizen gehuurd had zijn fiets niet op dezelfde locatie kan inleveren doordat alle kluizen al vol zitten.

Reageer