beantwoord

Ov-fiets uitchecken en opnieuw inchecken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn eigen fiets staat helaas bij de fietsenmaker, en nu heb ik tijdelijk een ov-fiets. Alleen dit duurde iets langer dan verwacht en nu had ik de ov-fiets bijna 72 uur. Ik ben er mee terug gegaan naar de ov-fietsenterminal en heb gevraagd of het geen probleem was om deze uit te checken en opnieuw in te checken. Het antwoord was niet helemaal duidelijk, dus vandaar mijn vraag, voordat ik een opstapeling aan toeslagen van € 5 per dag extra heb.

Heeft iemand hier een antwoord op?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 januari 2019, 18:13

Goedenavond SAJOL en welkom bij de NS Community!

Op het moment dat je met een OV-fiets uit checkt, sluit je de betreffende rit af. Check je daarna meteen weer in, dan zal er een nieuwe rit gestart worden. Hierdoor zijn het twee individuele ritten, ook al voer je de twee checks vlak na elkaar uit. Als de eerste rit binnen 72 uur is afgesloten, zul je dus geen extra kosten hebben voor de lange huur. 🙂

Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond SAJOL en welkom bij de NS Community!

Op het moment dat je met een OV-fiets uit checkt, sluit je de betreffende rit af. Check je daarna meteen weer in, dan zal er een nieuwe rit gestart worden. Hierdoor zijn het twee individuele ritten, ook al voer je de twee checks vlak na elkaar uit. Als de eerste rit binnen 72 uur is afgesloten, zul je dus geen extra kosten hebben voor de lange huur. 🙂

Reageer