beantwoord

OV fiets van 3 maanden geleden nu pas op factuur

• 13 September 2021
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Vandaag kreeg ik mijn factuur binnen van NS. Er staan nu €27,65 aan kosten voor de OV fiets. 
Ik ging even controleren hoe ik ineens zoveel gefietst moest hebben deze maand, en nu bleek dat deze kosten allemaal uit de maanden juni en juli van dit jaar zijn, drie maanden geleden dus. 

Eén van deze OV-fiets ritten kan ik plaatsen, ik heb in Amsterdam ooit een fiets gehuurd. Verder ga ik er eigenlijk gewoon van uit dat de fietsen die ik huur, meekomen op mijn factuur omdat ik er van uit ga dat de OV-chipkaart zijn werk doet.

Ik heb nu niet op deze extra kosten gerekend, en dat komt financieel heel slecht uit.

Dus mijn vragen:

1. Waarom stonden deze kosten niet in de voorgaande facturen?
  2. Waarom staan deze kosten nu wèl op mijn factuur?
  3. Waarom is er niet met mij gecommuniceerd over een extra hoog bedrag, wat te maken heeft met eventueel inhalen van kosten?
icon

Beste antwoord door Laura NS 13 September 2021, 13:23

Hoi Ann-mrie, erg naar dat deze factuur zo onverwacht kwam op deze manier. Ik zie van 9 augustus wel een e-mail in mijn inbox dat er iets met de facturen aan de hand was. Dat niet alle OV-fietsritten goed werden geregistreerd en op de factuur gezet konden worden. Dit speelt echter sinds 15 juli, dus de transacties van juni begrijp ik dan niet zo goed. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dit is een reizigersforum en we kunnen niet bij de administratie. U zult contact op moeten nemen met Klantenservice. NS verleent normaal geen uitstel van betaling, mogelijk heeft u iemand die het even kan voorschieten. Het komt wel vaker voor dat als er in het begin weinig fietsen gehuurd worden, het niet meteen op de factuur staat. U zult toch uw rekening moeten betalen. Het is ook aannemelijk dat u de fietsen daadwerkelijk heeft gehuurd.

Hoi Ann-mrie, erg naar dat deze factuur zo onverwacht kwam op deze manier. Ik zie van 9 augustus wel een e-mail in mijn inbox dat er iets met de facturen aan de hand was. Dat niet alle OV-fietsritten goed werden geregistreerd en op de factuur gezet konden worden. Dit speelt echter sinds 15 juli, dus de transacties van juni begrijp ik dan niet zo goed. 

Reageer