beantwoord

OV Fiets van een ander op mijn account

• 30 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Ik heb ergens in het verleden mijn NS account gekoppeld aan de kaart van toen der tijd een collega omdat zij op dat moment een OV fiets nodig had, maar dat op haar eigen account niet voor elkaar kreeg. Nu staat haar OV chipkaart nog steeds gekoppeld aan mijn account, maar ik zou hem er eigenlijk wel af willen hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

icon

Beste antwoord door Danny NS 30 oktober 2019, 16:23

Hoi Monukm en welkom bij de NS Community!

Je kan de kaart verwijderen uit jouw overzicht. Heb je deze knop al gevonden?

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Monukm en welkom bij de NS Community!

Je kan de kaart verwijderen uit jouw overzicht. Heb je deze knop al gevonden?

Badge +3

De optie om een kaart te verwijderen staat bij Producten.

Destijds had ik zelf mijn eigen OV chipkaart nog niet geactiveerd om gebruik te maken van de OV fiets. Haar kaart staat dus als het ware geregistreerd als primaire kaart. Ik kan wel heel gemakkelijk die van mezelf verwijderen bij producten inderdaad, maar dat is dus juist niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor?

Badge +3

Dat is wel een lastige, want het kaartnummer waar OV-fiets aan gekoppeld is is dat van de collega, en dus ook aan haar IBAN (incasso), maar jijzelf krijgt de facturen?

Ik neem aan dat de klantenservice dat wel voor je kan aanpassen (met als gevolg dat zij geen fietsen meer kan huren), het IBAN kan je zelf wijzigen naar dat van jezelf.

Wat volgens mij ook gewoon kan is OV-fiets bestellen op je eigen ov-chipkaart, of lukt dat niet omdat je het al hebt op die andere kaart? Dan zal het beëindigd moeten worden op de kaart van je collega. Zijzelf hoeft daar niets voor te doen, want OV-fiets staat niet op de kaart zelf maar is alleen een administratieve koppeling met een IBAN.

Reageer